بارش شدید باران در ۱۰ استان/ تهران برفی می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در ۱۰ استان کشور طی امروز (۱۶ آذر) گفت: فردا در تهران بارش برف و باران خواهیم داشت.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان گفت با اشاره به اینکه امروز (۱۶ آذر) به‌جز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش خواهیم داشت، اظهار کرد: بارش در شمال غرب، برخی از مناطق غرب کشور، استان‌های محدوده زاگرس مرکزی، برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های رشته کوه البرز و شمال شرق به‌ شکل برف یا باران و در ارتفاعات این مناطق و ارتفاعات استان‌های کرمان و فارس به‌صورت برف خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش در مناطق جنوبی کشور گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد است و در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان بارش امروز (۱۶ آذر) در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، جنوب یزد، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شرقی خوزستان، مرکزی، قم و گیلان شدت بیشتری دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از صبح فردا (۱۷ آذر) به‌تدریج بارش در نیمه غربی کشور تضعیف می‌شود و عمده بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق خواهد بود، تصریح کرد: به‌تدریج سامانه بارشی طی فردا از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۱۸ آذر) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش رخ می‌دهد و طی روز چهارشنبه (۱۹ آذر) در استان گیلان بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز پنجشنبه (۲۰ آذر) در استان‌های گیلان، مازندران، برخی نقاط گلستان و خراسان شمالی بارش پراکنده دور از انتظار نیست، گفت: دریای خزر و خلیج فارس تا روز دوشنبه (۱۷ آذر) مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ آذر) ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران و برف، گاهی وزش باد و اوایل شب کاهش ابر با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۱۸ آذر) نیز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی، با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com