کاهش دمای هوا تا ۷ درجه در سواحل خزر/ ورود سامانه بارشی به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد طی فردا و پس فردا (۲۶ و ۲۷ بهمن) در سواحل دریای خزر خبرداد و گفت: سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن) وارد کشور می‌شود.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان اظهار کرد: از بعد ازظهر امروز (۲۵ بهمن) و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷ بهمن) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش پراکنده در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۶ و ۲۷ بهمن ماه) جوی آرام و پایدار در کشور حاکم خواهد بود، گفت: طی این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن) با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) با تقویت و گسترش سامانه بارشی بر شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزوده می‌شود، گفت: طی روز پنجشنبه (۳۰ دی) این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در جنوب غرب، مناطق مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود. طی روز جمعه (۱ اسفند) فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال‌ غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشورمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی فردا و پس فردا (۲۶ و ۲۷ بهمن) در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، اظهارکرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۸ و ۲۹ بهمن) نیز دمای هوا در این مناطق بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت البته با ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه (۳۰ دی) تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد داشت.

به گفته ضیاییان با توجه به روند افزایش نسبی دما در کشور تا روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن) در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی البرز، ذوب برف و وقوع بهمن دور از انتظار نیز همچنین از امروز تا فردا (۲۵ و ۲۶ بهمن) نواحی مرکزی خلیج فارس و از بعد ازظهر امروز بخش‌های غربی دریای خزر و به‌تدریج از روز یکشنبه (۲۶ بهمن ماه) دریای خزر مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۶ بهمن) صاف، در بعضی ساعات همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (۲۷ بهمن) نیز صاف، همراه با غبار محلی و با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir