ورود دو سامانه بارشی به کشور/بارش برف و باران در بیشتر مناطق
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه بارشی به کشور، بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق خبر داد.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان گفت اشاره به اینکه امروز (۶ اسفند) دو سامانه بارشی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اظهار کرد: سامانه شمالی در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید و سامانه جنوبی در استان‌های خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس، غرب هرمزگان و ارتفاعات کرمان سبب بارش باران، وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش امروز در استان گیلان خواهد بود، گفت: طی فردا (۷ اسفند) بارش در نوار شمالی کاهش می‌یابد و در سایر مناطق واقع در نیمه جنوبی  به‌جز جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها ادامه دارد.

ضیاییان ادامه داد: شدت بارش طی روز پنجشنبه (۷ اسفند) در استان‌های فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان خواهد بود همچنین طی روز جمعه (۸ اسفند) در نیمه جنوبی کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان بارش باران، رعد و برق، در نقاط سردسیر بارش برف و در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: طی روز شنبه (۹ اسفند) در برخی نقاط استان‌های فارس، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۶ و ۷ اسفند) دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل بین ۸  تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه به‌ دلیل کاهش قابل ملاحظه دما، انتظار می‌رود که بارش‌ها طی امروز در مناطق جلگه‌ای دریای خزر به‌شکل برف باشد، اظهارکرد: امروز به‌دلیل وزش باد شدید احتمال وقوع کولاک برف در مناطق کوهستانی و گردنه‌های شمالی البرز وجود دارد.

ضیاییان در ادامه ضمن اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در بیشتر مناطق کشورگفت: دمای هوا طی امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) در شمال شرق بین ۱۲ تا ۱۸ درجه سانتیگراد و از روز پنجشنبه تا جمعه (۷ و ۸ اسفند) در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال غرب، شرق و جنوب شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

به گفته وی از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ اسفند) خلیج فارس و طی امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) دریای عمان و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا (۶ و ۷ اسفند) در جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از شمال شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و طی روز جمعه (۸ اسفند) در شرق و جنوب شرق وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی مناطق منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ اسفند) ابری همراه با کاهش دما، گاهی بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۸ اسفند) نیز ابری همراه با مه صبحگاهی، گاهی بارش پراکنده و به‌تدریج کاهش ابر و کاهش دما با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآورِی: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir