مالکین خودرو‌ها نگران پیامک‌های جریمه نباشند
رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه مالکین خودرو‌هایی که پیامک تردد غیرضرور یا تردد شبانه غیرمجاز دریافت می‌کنند، به این پیامک اکتفا نکنند، زیرا پیامک به منزله ثبت جریمه برای خودروی آن‌ها نیست، گفت: مالکین خودرو‌ها قبل از اقدام به پرداخت جریمه لطفا از سایت راهور ۱۲۰ مطمئن شوند که پیامک به قبض جریمه تبدیل شده و سپس نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

ارسال پیامک به مالکین خودروها به معنای ثبت جریمه نیست


سرهنگ طالبی در خصوص اعمال محدودیت‌های ترددی با توجه به شیوع کرونا اظهار کرد: در این شرایط علاوه بر اعمال محدودیت‌های شبانه، محدودیت‌های بین شهری برای شهر‌های رودسر و رودبار که در وضعیت نارنجی قرار دارند، اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در خصوص ارسال پیامک مبنی بر جریمه در طرح ممنوعیت تردد، افزود: مالکین خودرو‌هایی که پیامک تردد غیرضرور یا تردد شبانه غیرمجاز دریافت می‌کنند، به این پیامک اکتفا نکنند، زیرا پیامک به منزله ثبت جریمه برای خودروی آن‌ها نیست و، چون این پیامک‌ها حاوی شناسه قبض و پرداخت است، خیلی از مالکین خودرو‌ها این پیامک را به منزله قطعی بودن اعمال قانون تصور می‌کنند و در همان شرایط نسبت به پرداخت قبض جریمه اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: مالکین خودرو‌ها دقت کنند، چون برخی از خودرو‌ها دارای مجوز ترددی هستند یا مجبور به تردد ضروری بودند یا حتی ممکن است دوربین‌ها اشتباهاتی در خصوص جریمه داشته باشند براین اساس مالکین خودرو‌ها قبل از اقدام به پرداخت جریمه لطفا از سایت راهور ۱۲۰ مطمئن شوند که پیامک به قبض جریمه تبدیل شده و سپس نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

طالبی در گفتگو با شبکه باران در خصوص برخی پیامک‌های جریمه راهور برای مالکینی که در مسیر مذکور ترددی نداشته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه از زمان اجرای طرح محدودیت‌ها برخی از شهروندان اقدام به دستکاری پلاک خودروهای‌شان می‌کنند که در صورت تخلف، پیامک جریمه به شماره دستکاری شده به آن مالک ارسال می‌شود. طبیعی است به محض اینکه اعتراضات دریافت می‌شود اگر صحت اعتراضات اثبات شود اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور گیلان بیان کرد: اعتراض به قبض‌های کرونایی که مجوز تردد داشتند هم قابل بررسی است لذا مالکینی که مجوز تردد دارند یا به ناچار باید تردد ضروری داشته باشند، نگران پیامک جریمه نباشند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir