گزارش سازمان بهداشت جهانی درمورد منشأ کرونا
مدیرکل سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که خلاصه گزارش و همچنین گزارش نهایی این سازمان پیرامون منشأ اصلی بیماری کرونا در هفته سوم ماه مارس منتشر می‌شود.

 منشأ کرونا در چین را اعلام شد


سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تیم تحقیقات بین‌المللی پیرامون «منشأ بیماری کووید -۱۹ در چین» گزارش خود را در سومین هفته از ماه مارس (۲۵ اسفند تا یکم فروردین) منتشر خواهد کرد.

بنا به گفته «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، این گزارش در ابتدا قرار بود در دو مرحله منتشر شود: یک خلاصه ابتدایی در ماه فوریه و به دنبال آن، متن کامل گزارش. اما اکنون هر دو گزارش (خلاصه ابتدایی و متن کامل) به طور همزمان منتشر خواهد شد.

آدهانوم در سخنرانی خود خطاب به کشورهای عضو این نهاد جهانی گفت: «می دانم که بسیاری از کشورهای عضو مشتاق دریافت این گزارش هستند. تیم تحقیقاتی در حال کار بر روی گزارش نهایی و همچنین یک خلاصه گزارش ضمیمه آن است و آنطور که ما فهمیدیم هر دوی این گزارشها در بازه زمانی پانزدهم تا بیست و یکم مارس به طور همزمان منتشر خواهند شد».

گفتنی است که نخستین موارد ابتلا به بیماری کووید -۱۹ در شهر ووهان چین و در دسامبر ۲۰۱۹ گزارش شد. تحقیقات بین المللی انجام شده در این شهر در ژانویه ۲۰۲۱ آغاز شد و ماه میلادی گذشته به پایان رسید.

در این تحقیقات، یک تیم متشکل از متخصصان بین المللی به مدت چهارهفته از محل‌های مرتبط با موارد اولیه ابتلا در شهر ووهان بازدید کردند. این متخصصان معتقدند که منشأ اصلی این بیماری خفاش‌ها هستند و این بیماری از طریق یک پستاندار دیگر به انسان منتقل شده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com