ورود به مشهد اکیدا ممنوع است
رییس پلیس‌راه خراسان رضوی گفت: با توجه به قرارگیری مشهد در وضعیت زرد کرونایی و بلامانع اعلام شدن سفرهای نوروزی به مشهد، اما ورود به مشهد با پلاک‌های غیربومی اکیدا ممنوع است.

افزایش ۱۵ درصدی سفرهای نوروزی شهروندان مشهدی


سرهنگ حسین میش‌مست در خصوص وضعیت ورود خوردوهای غیربومی به مشهد، اظهار کرد: شهر مشهد در رنگبندی‌های کرونایی جزو شهرهای زرد قرار گرفته و سفر به مشهد بلامانع اعلام شده، اما با توجه به مسافرپذیر بودن مشهد، ورود به این شهر با پلاک‌های درون و خارج از استان اکیدا ممنوع است.

وی افزود: در حال حاضر تابع دستورات ستاد کرونا و پلیس‌راه کشور هستیم و ممنوعیت و محدودیت ورود خودروهای غیربومی به مشهد همچون گذشته تا زمانی که تصمیم جدی برای مشهد اتخاذ شود پابرجا خواهد بود.

رییس پلیس‌راه خراسان رضوی عنوان کرد: از روز گذشته که مشهد در رنگبندی‌های کرونایی جزو شهرهای زرد باقی‌مانده و ممنوعیتی برای سفر به این شهر اعلام نشد، شاهد افزایش نسبی سفرها به مشهد بوده‌ایم. معمولا در ایام اسفند ماه شاهد افزایش سفرها به مشهد هستیم.

میش‌مست اضافه کرد: در اسفند سال گذشته ممنوعیت و محدودیت ترددهای بین شهری از مبدا انجام می‌شد، اما در حال حاضر این طرح فقط در مبادی ورودی به مشهد انجام می‌شود. از همین رو در روزهای پایانی سال، شاهد افزایش سفرها به مشهد هستیم.

وی گفت: در ابلاغیه‌ای که برای پلیس‌راه خراسان رضوی صادر شده، ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی تنها برای پلاک خودروها تعریف شده و فقط خودروهایی که مجوز پزشکی و قضایی دارند، می‌توانند با همراه داشتن مدارک خود وارد مشهد شوند؛ اما موضوعاتی از قبیل بیمه‌نامه و مجوز از شهرستان مبدا برای ورود به مشهد قابل قبول نیست.

رییس پلیس‌راه خراسان رضوی در خصوص وضعیت سفر شهروندان مشهدی خاطرنشان کرد: پلاک‌های مشهدی ممنوعیتی برای خروج از مشهد ندارند و می‌توانند به شهرهایی که ممنوعیتی برای ورود ندارند، تردد داشته باشند. از روز گذشته سفرهای شهروندان مشهدی ۱۵ درصد افزایش داشته که پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آتی این آمار افزایش یابد.

میش‌مست یادآور شد: سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ متفاوت از سفرهای نوروزی ۹۹ و ۹۸ است. در سال جاری با وجود ممنوعیت ورود به مشهد، برآورد ما این است که سفرهای درون استانی در محورهای روستایی و تفرجگاه‌ها افزایش یابد.

وی در پایان تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در نوروز ۱۴۰۰ از سفر پرهیز کنند. درست است که مشهد در رنگبندی‌های کرونایی قرار نگرفته است، اما تجمع افراد می‌تواند عامل افزایش شیوع بیماری باشد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh,com/news
منبع: isna.ir