۴۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم در آستانه ورود به کشور
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام ورود ۴۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین طی امروز یا فردا، در خصوص زمان‌بندی واکسیناسیون توضیح داد.

در دومین فاز واکسیناسیون حدود ۸/۳ میلیون نفر واکسینه می‌شوند


 
علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با ما درباره چگونگی و زمان انجام واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا در کشور،  اظهار کرد: فاز اول تا هفته اول  اردیبهشت به پایان می‌رسد و فاز دوم واکسیناسیون در اردیبهشت آغاز خواهد شد که شامل گروه‌های سنی مختلف می‌شود.
 
او ادامه داد: در دومین فاز واکسیناسیون حدود ۸/۳ میلیون نفر واکسینه می‌شوند؛ ضمن آنکه افراد ۱۸ تا ۶۴ ساله‌ای که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در این فاز قرار می‌گیرند و جمعیت زیادی حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود فاز دوم در تیر امسال به پایان برسد.
 
به  گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، فاز سوم واکسیناسیون هم بلافاصله بعد از اتمام فاز دوم آغاز خواهد شد که امیدواریم برای این فاز از واکسن داخلی استفاده کنیم و زودتر این واکسن به دستمان برسد.
 
رئیسی درباره زمان و میزان ورود محموله واکسن خارجی به کشور هم اظهار کرد: امروز یا فردا حدود ۴۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چین به کشور وارد می‌شود.
 
اماواگرهای تزریق آسترازنکا در گروه‌های سنی مختلف

او درباره تزریق واکسن آسترازنکا گفت: این واکسن برای افراد کمتر از ۵۵ سال تزریق می‌شود؛ البته طبق آخرین اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، تزریق آن برای گروه سنی بالای ۶۰ سال هم مشکلی به وجود نمی‌آورد.
 
رئیسی در واکنش به حاشیه‌هایی که به اظهارنظر آقای حریرچی که درباره مدیریت کرونا و مسافرها در ایام نوروز پیش آمده بود، گفت: وزارت بهداشت هم، مانند سایر دستگاه‌های حاضر در ستاد ملی مقابله با کرونا فقط یک رای دارد؛ قبل از عید وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد که سفر نروید و در ستاد هم این موضوع مطرح شد، اما سایر دستگاه‌های حاضر در ستاد در این موضوع کمک و همراهی نکردند و دلیل مجاز اعلام شدن سفرها مخالفت یک شخص خاص نبود.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: اگر تردد، تجمع و تهویه به درستی رعایت نشود منجر به بیماری‌زایی بیشتر می‌شود؛ چراکه تردد می‌تواند موجب تجمع شود و تجمع در روند تهویه اختلال ایجاد می‌کند و همین عامل، بیماری را افزایش می‌دهد ضمن آنکه در این شرایط ماسک هم کمک چندانی نمی‌کند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir