محرز: تعداد مبتلایان به شکل وحشتناکی زیاد است
عضو علمی ستاد ملی مقابله با بیان اینکه کرونا وضعیت کرونا در تهران فاجعه است، گفت: محدودیت‌ها به شکل فعلی خیلی مؤثر نیست و برای کنترل بیماری حداقل ۵ تا ۷ روز قرنطینه به شکل کامل نیاز است

وضعیت کرونا در تهران فاجعه است

مینو محرز عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد وضعیت کرونایی تهران اظهار کرد: تعداد مبتلایان به شکل وحشتناکی زیاد است و تخت برای بستری بیماران جدید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کرونا وضعیت کرونا در تهران فاجعه است،گفت:در حال حاضر مردم، خانوادگی به کرونا مبتلا می‌شوند و ابتلا به نوع شدید بیماری هم نسبت به قبل رشد چشم‌گیری داشته است.

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: متأسفانه در موج چهارم سوش غالب کرونای انگلیسی بوده که تفاوت آن با کرونای دیگر در قدرت سرایت بسیار بالا و بروز علائم شدیدتر است، به عنوان مثال گرفتاری ریه خیلی بیشتر رخ می‌دهد.

محرز بیان کرد: با وجود اینکه از تعطیلی‌های عید برای قرنطینه استفاده نشد اما ماه رمضان به دلیل در خانه ماندن خیلی از مردم، فرصت مناسبی است.

وی تصریح کرد:برای گذر از شرایط فعلی حداقل به ۵ تا ۷ روز قرنطینه واقعی نیاز است و باید همه اماکن تعطیل شود به طوری که لازم نباشد مردم برای رفت و آمد از مترو و اتوبوس استفاده کنند.

عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: متأسفانه محدودیت‌های فعلی هم به شکل ناقص اجرا می‌شود چون بازرسی و پیگیری رعایت پروتکل‌ها به خوبی انجام نمی‌گیرد، مثلاً شاهد مغازه‌هایی با کرکره‌‌های نیمه باز هستیم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com