فوت ۵۰۰ راننده تاکسی به دلیل ابتلا به کرونا
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: از شروع شیوع ویروس منحوس کرونا تا کنون ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از رانندگان تاکسی به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۵۰۰ راننده تاکسی فوت کردند.

رانندگان حمل و نقل عمومی در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا


مرتضی ضامنی افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است.

وی ادامه داد: از این رو ستاد ملی مبارزه با کرونا رانندگان حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی کرد و ضمن اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه از جمله کاهش تعداد مسافر و جداسازی کابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضد عفونی مکرر ناوگان را نیز تصویب و ابلاغ کرده است.

ضامنی گفت: به رغم رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در این بخش به علت تماس مستمر رانندگان با مسافران، شاهد افزایش ابتلای فعالان این عرصه به کرونا و افزایش فوتی ها هستیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس اعلام وزارت بهداشت در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند اما با توجه به روند صعودی ابتلای رانندگان در موج چهارم کرونا درخواست تسریع در اجرای طرح واکسیناسیون رانندگان در کمترین زمان ممکن را داریم.

در حال حاضر ۳۱۸ هزار تاکسی در کشور و بیش از ۷۶ هزار دستگاه تاکسی در تهران فعال هستند که مسافران را جابه جا می کنند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir