خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق کشور طی پنج روز آینده خبر داد.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده


صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: از این‌رو روند تدریجی افزایش دما در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: امروز (۱۹ خرداد) در برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران بارش پراکنده باران و در برخی نقاط استان‌های اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و برخی نقاط شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب وقوع رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: طی این مدت در نیمه جنوبی خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شرق کرمان و منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از این مناطق سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۲۰ خرداد) در برخی مناطق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش خفیف باران رخ می‌دهد، اظهارکرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ خرداد) در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان از امروز (۱۹ خرداد) تا پنج روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور، شمال سیستان و بلوچستان و به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی از این مناطق خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به‌ دنبال دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد و در برخی نقاط سبب غبارآلود شدن هوا می‌شود، گفت: از امروز تا شنبه (۱۹ تا ۲۲ خرداد) خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۰ خرداد) صاف همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۱ خرداد) نیز صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir