پیش بینی هواشناسی، 26 خرداد 1400
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد.

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق کشور



صادق ضیاییان با اشاره به اینکه بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده آسمانی صاف و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز (۲۶ خرداد) در برخی مناطق گیلان و مازندران بارش پراکنده و در برخی نقاط ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 وی ادامه داد: طی فردا (۲۷ خرداد) در برخی نقاط گیلان و مازندران بارش پراکنده و در برخی نقاط ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ‌ می‌دهد.

ضیاییان با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۲۸ خرداد) در برخی نقاط سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده دور از انتظار نیست، اظهارکرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۹ و ۳۰ خرداد) در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از امروز تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) در برخی نقاط شرق و جنوب شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی با بیان اینکه از امروز تا شنبه (۲۶ تا ۲۹ خرداد) نیز در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: از این‌رو در برخی از این نقاط احتمال خیزش گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا وجود دارد.

ضیاییان در ادامه گفت: خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان تا پایان هفته مواج خواهد بود و طی روزهای جمعه و شنبه (۲۸ و ۲۹ خرداد) نیز دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۷ خرداد) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۲۸ خرداد) نیز صاف در بعضی ساعات وزش باد و با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir