تزریق واکسن برای ۱.۴ میلیون معلم تا ۱۰ روز آینده
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت از تزریق واکسن کرونا برای ۱.۴ میلیون نفر معلم و کادر مدارس کشور ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

تزریق دز اول واکسن معلم ها و کادر اجرایی مدارس



دکتر محمدمهدی گویا امروز(10 مرداد) در حاشیه مراسم آغاز واکسیناسیون فرهنگیان کرمانشاه، با اشاره به شروع واکسیناسیون معلم ها و کادر اجرایی مدارس در سراسر کشور، گفت: در تلاشیم تزریق دز اول واکسن معلم ها و کادر اجرایی مدارس ظرف یک هفته تا 10 روز آینده به اتمام برسد و پس از آن تزریق دز دوم شروع شود.

گویا با اشاره به در حال انجام بودن واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، گفت: همه معلم ها و کادر مدارس که حدود 1.4 میلیون نفر جمعیت دارند، چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی مشمول طرح واکسیناسیون خواهند بود.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ادامه داد: در تلاشیم کار واکسیناسیون این افراد هرچه سریعتر به اتمام برسد، چون در موعد بازگشایی مدارس هستیم و باید آموزگاران و کادر مدرسه از ایمنی لازم برخوردار شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرعت عمل در واکسیناسیون خیلی اهمیت دارد، گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا مجددا در حال تاخت و تاز است و موج پنجم بیماری را شاهد هستیم، باید کار واکسیناسیون تسریع شود.

وی روال فعلی واکسیناسیون را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر با روال کنونی واکسیناسیون انجام شود، امیدواریم در زمان کمی گروه های مختلف علیه بیماری واکسینه شوند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir