توضیح شهرداری درباره گور دسته جمعی در کرمان
معاون خدمات‌ شهری شهردار کرمان در خصوص انتشار تصاویری با عنوان «گور دسته‌ جمعی در کرمان» به‌ خاطر حاد شدن شرایط کرونا، گفت: این موضوع را به‌ طور کامل تکذیب می‌کنیم و روند دفن اموات در شهر کرمان به‌ طور عادی و استاندارد در حال انجام است

توضیح شهردار کرمان در خصوص انتشار تصاویری با عنوان «گور دسته‌ جمعی در کرمان»

"رامین امیرمداح" عصر امروز یازدهم مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: بهره برداری از آرامستان جدید تحت عنوان ""بهشت کریمان" به دلیل مشکلاتی اداری به تعویق افتاده است.

وی از افتتاح آرامستان جدید در هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: در روزهای اخیر و تا زمان برطرف شدن مشکل، نقاطی در آرامستان فعلی جهت دفن اموات در نظر گرفته شد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: در حال حاضر، مشکل زمین معوض تحویلی به قرارگاه فرماندهی جنوب‌شرق ارتش حل شده و ظرف دوسه روز آینده، تدفین در آرامستان جدید آغاز می‌شود.

وی میانگین دفن اموات در شهر کرمان قبل از شیوع کرونا را روزانه ۸ تا ۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: در شرایط فعلی و با توجه به فوتی‌های کرونا، میانگین دفن روزانۀ اموات در شهر کرمان به حدود ۲۰ نفر رسیده ضمن آنکه دفن اموات به‌صورت همیشگی در حال انجام است.

امیرمداح دلیل آماده سازی آرامستان جدید کرمان را تکمیل ظرفیت دفن در آرامستان فعلی دانست و بیان کرد: تمام تلاش‌مان را کردیم که جهت دفن اموات، تعرضی به جنگل و درختان صورت نگیرد و تا به حال نیز هیچ درختی برای دفن اموات قطع نشده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا امروز، از فضای پیرامونی پردیسان قائم(عج) و از فضای بین درختان در پهنه‌های سابق آرامستان جهت دفن اموات استفاده شده و تمام تلاش ما بر این بوده که فضای پردیسان قائم(عج) آسیب نبیند.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان درخصوص انتشار تصاویری با عنوان «گور دسته‌جمعی در کرمان» به‌خاطر حاد شدن شرایط کرونا، گفت: این موضوع را به‌طور کامل تکذیب می‌کنیم و روند دفن اموات در شهر کرمان به‌طور عادی و استاندارد در حال انجام است.

امیرمداح تأکید کرد: فرایند دفن کلیۀ اموات به‌صورت کاملاً استاندارد و طبق ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و با نظارت روزانه ناظران در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به تصاویر دفن اموات به‌صورت طولی در تصاویری که منتشر شد، نیز گفت: این موضوع به‌دلیل استفادۀ بیشتر از فضای موجود بوده و هیچ مورد جدیدی نیست.

امیرمداح خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر به هیچ‌وجه پهنۀ جدیدی به آرامستان فعلی اضافه نشده و در مکانی که تصویر آن منتشر شده، سنوات قبل هم تعدادی دفن شده‌اند و تدفین اموات در روزهای گذشته در مجاورت آن‌ها انجام شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: روند دفن همیشه به همین شیوه بوده، ابتدا کانال حفر می‌شود، سپس بلوک‌گذاری شده و آمادۀ دفن می‌شود و آن چیزی که در تصاویر دیده می‌شود، اجرای همین روند است.

امیرمداح، ضمن تشکر از پیگیری و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درخصوص مشکلات و مخاطرات احتمالی بر اثر تکمیل ظرفیت آرامستان فعلی، خاطرنشان کرد: پیگیری رسانه‌ها موجب تسریع در روند آماده‌سازی و رفع مشکل بهره‌برداری از آرامستان جدید شد که از همکاری رسانه‌های همیشه در صحنه و آگاه شهر کرمان تشکر می‌کنیم.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان یادآور شد: با تعامل صورت گرفته و هماهنگی دستگاه‌های مختلف، آرامستان جدید شهر کرمان (بهشت کریمان) با ظرفیت ۵۰۰۰ محل دفن، طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir