پیش بینی هواشناسی، 13 مرداد 1400
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در ۲۱ استان کشور طی دو روز آینده، از حاکمیت جوی آرام در اغلب مناطق کشور از روز یکشنبه (۱۷ مرداد) خبر داد.

رگبار و رعدوبرق در ۲۱ استان کشور طی دو روز آینده



صادق ضیاییان، با اشاره به تحلیل آخرین نقشه‌های ‌پیش‌یابی، اظهار کرد: طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرق، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، قزوین، جنوب غرب اصفهان، نیمه غربی یزد، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، جنوب و غرب کرمان، شمال و شرق فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد با احتمال گردوخاک ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جمعه (۱۵ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران، البرز و تهران و روز شنبه (۱۶ مرداد) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال اردبیل به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، بارش ‌پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از روز یکشبنه (۱۷ مرداد) تا اواخر هفته آینده در اغلب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: طی ‌پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل و حراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا ‌پیش‌بینی می‌شود. همچنین در این مدت دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مرداد) قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد با احتمال رعدوبرق و وبارش باران با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ سانتیگراد و طی روز ‌جمعه (۱۵ مرداد) صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir