ورود محموله ۵ میلیون دوزی واکسن به ایران
رئیس جمعیت هلال‌احمر از ورود سنگین‌ترین محموله‌ واکسن کرونا تهیه شده توسط هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دوز واکسن به کشور خبر داد.

هجدهمین محموله واکسن کرونا

هجدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۵ میلیون دوز واکسن، امروز یکشنبه چهاردهم شهریورماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با اعلام اینکه واردات محموله‌های ۵ میلیون دوزی واکسن به کشور ادامه دار خواهد بود، بیان کرد: همانطور که پیش‌تر هم اعلام کرده بودیم و همچنین طبق تاکیدات رئیس جمهور در گفت‌وگوی زنده با مردم مبنی بر تامین ۴۰ میلیون دوز واکسن در شهریور ماه، این روند را با شتاب بیشتری ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به محوری بودن موضوع واکسن و واکسیناسیون در دولت سیزدهم گفت: آیت‌الله رئیسی شب گذشته تاکید کردند که «واکسیناسیون عمومی در گرو واردات واکسن است و همه‌ی بخش‌های دخیل در امور واکسن باید تلاش مضاعف در واکسیناسیون و واردات واکسن داشته باشند» بنابراین ما هم با تکیه بر گفته‌ی رئیس جمهور و به عنوان یکی از همین بخش‌های متولی در امور واکسن، واکسیناسیون و واردات واکسن را در اولویت و محوریت اقدامات هلال‌احمر قرار داده‌ایم.

همتی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر براساس اعلام نیاز ستادهای مدیریت کرونای استان‌ها و یا دانشگاه‌های علوم پزشکی در ۶ محور فعالیتش را در زمینه مقابله با کرونا ادامه داده است تصریح کرد: ایجاد و یا پشتیبانی مراکز واکسیناسیون عمومی، استقرار واحدهای درمان اضطراری، اختصاص مراکز درمانی و توانبخشی برای خدمات مورد نیاز بیماران، افزایش ساعت فعالیت داروخانه‌ها، تجهیز سوله‌ها و یا سالن‌های ورزشی برای پذیرش بیماران و ایجاد فضاهای مورد نیاز درمانی با استفاده از چادرهای راپال از جمله اقدامات صورت گرفته در جمعیت برای مقابله با کرونا بوده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اعلام بستری بیش از ۸ هزار نفر در مراکز درمان اضطراری هلال احمر گفت: با بهره‌گیری از واحدهای بیمارستانی استقرار سریع، جمعیت در تمامی بیمارستان‌های معرفی شده از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، تهران و… بیمارستان‌های صحرایی برپا کرد که از تاریخ ۲۶ مرداد تا ۱۳ شهریور، تعداد ۳۸۹۷ نفر از آقایان و ۴۲۸۷ نفراز بانوان در این واحدها بستری شده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی نورافشار جمعیت هلال احمر از ابتدای همه گیری بیماری کرونا در کشور، به عنوان یکی از بیمارستان‌های کرونا شهر تهران تعیین شده و ضمن بکارگیری تمامی ظرفیت ممکن برای پذیرش بیماران در حال حاضر، تاکنون به بیش از ۳۲ هزار و پانصد نفر از بیماران خدمات ارائه کرده است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com