واردات 10 میلیون دز واکسن ویژه دانش‌ آموزان
رئیس جمعیت هلال‌ احمر از واردات ۱۰ میلیون دز واکسن مخصوص دانش‌ آموزان خبر داد

10 میلیون دز واکسن مخصوص دانش‌آموزان بزودی وارد کشور می‌ شود

کریم همتی:

* به علت اینکه در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید قرار گرفته ایم، رئیس جمهوری تاکید داشت که واکسیناسیون دانش آموزان نیز آغاز شود و بر همین اساس ۱۰ میلیون دز واکسن مخصوص سنین ۱۲ تا ۱۸ سال وارد خواهد شد تا دانش آموزان نیز در مقابل کرونا ایمن شوند.

* عالی ترین مسولان نظام تاکید داشتند تا در راستای کاهش آلام مردم و جلوگیری از شیوع کرونا، واردات واکسن صورت گیرد. تا به امروز بیش از ۳۰ میلیون دز واکسن فقط توسط جمعیت هلال احمر وارد کشور شده و در این مسیر رئیس جمهوری و معاون اول ایشان، تلاش های بسزایی انجام داده اند.

*  وزارت امور خارجه و بانک مرکزی نیز کمک های خوبی انجام داده اند و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در این عرصه با موفقیت عمل کرد. در مجموع تا آبان ماه ۹۰ میلیون دز واکسن وارد کشور خواهد شد.

تلاش بر این است که ۱۸۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شود تا جامعه در مقابل این بیماری به صورت کامل ایمن شود. قسمتی از این واکسن ها نسخه بوستر است و تزریق این واکسن سبب می شود تا ایمنی بیشتری در افراد ایجاد شود. وعده وزیر بهداشت نیز با این رویه محقق خواهد شد و تا بهمن ماه کل کشور واکسینه خواهند شد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir