آغاز واکسیناسیون سربازان از این هفته
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تفاهمی هفته گذشته با نیروهای مسلح داشتیم که واکسیناسیون سربازان و کادر پادگان ها را انجام دهیم و از این هفته با تزریق واکسن به ۱۵۰ هزار دُز شروع می‌شود و از هفته‌های آینده محدودیتی در واکسیناسیون سربازان نداریم

واکسیناسیون سربازان و کادر پادگان ها

دکتر علیرضا رییسی در دیدار مشترک فرماندهان ارتش با وزیر و معاونین وزارت بهداشت گفت: وزیر بهداشت دستور واکسیناسیون ساکنین بالاتر از ۱۸ سال در روستاها را صادر کرده اما بسیاری از روستاها در برخی استانها در مناطق صعب العبور هستند و برای واکسیناسیون آنان و عشایر بالای ۱۸ سال به کمک سایر دستگاه‌ها از جمله ارتش نیاز داریم.

وی افزود: واکسیناسیون یک مگاپروژه ملی است که فقط بر عهده وزارت بهداشت نیست البته در حال حاضر برنامه واکسیناسیون کشوری به عنوان یک وظیفه ذاتی در سایر واکسن ها به جز کرونا به طور مداوم و مرتب در حال انجام است اما زمانی که یک پاندمی و مگاپروژه واکسیناسیون کرونا مطرح می شود، همه دستگاه‌ها باید کمک کنند که خوشبختانه این اتفاق رخ داده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف ما نبودد قرنطینه مناسب در مرزها است. باید فضای مناسبی را برای این کار اختصاص دهیم که البته منحصر به کرونا نیز نیست البته در فرودگاه ها این کار انجام می شود اما در مرزهای زمینی، قرنطینه مناسبی نداریم که لازم است برنامه ای با همکاری چند دستگاه برای استقرار قرنطینه مناسب در مرزها اجرا شود چون به‌طور مرتب در مورد ویروس از خارج از کشور در معرض خطر هستیم.

بنابر اعلام وبدا، وی در پایان تاکید کرد: حضور ارتش و نیروهای مسلح از نخستین روزهای کرونا در کشور برای ما قوت قلب ایجاد کرد. ارتش علاوه بر مرزبانی در کشور در برنامه های مشترک با وزارت بهداشت مرزبانی سلامت را نیز انجام می دهد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir