رفع مشکل کندی اینترنت تا یک ماه آینده
فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: حداکثر تا یک ماه آینده با توسعه زیرساخت‌ها مشکل کندی سرعت اینترنت برطرف می‌شود

حداکثر تا یک ماه آینده با توسعه زیرساخت‌ها مشکل کندی سرعت اینترنت برطرف می‌شود

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره علل کندی اینترنت به ویژه در روزهای اخیر گفت: این موضوع در برخی نقاط کشور و در برخی ساعات وجود دارد که موجب نارضایتی مردم هم شده است و ما در بررسی هایمان و همچنین در تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۵ این موضوع را دریافت کرده ایم.

وی افزود: به طور مشخص در ایام شیوع بیماری کرونا ما سالانه ۵ درصد رشد ترافیک داریم که با شروع سال تحصیلی در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها در هفته اول به شدت ترافیک افزایش یافت و موجب شد در برخی ساعات اوج مصرف و در برخی نقاط کشور مشکل کندی اینترنت را داشته باشیم.

جوشقانی افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز کارگروهی ویژه تشکیل داد و بر اساس مأموریتی که به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت ارتباطات زیرساخت داده شد، قرار است علاوه بر توسعه‌های لازم در شبکه زیرساخت همه نقاط دچار مشکل در اپراتورها شناسایی شود که در برنامه‌ای زمان بندی شده مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به این که توسعه‌های زیرساختی دائم در اپراتورها در حال انجام است، گفت: ما در برخی جاها نیازمند تأمین تجهیزات هستیم و فکر می‌کنم حداکثر یک ماه آینده این مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مگر مسئولان شرکت مخابرات، اپراتورها و شرکت ارتباطات زیرساخت وعده نداده بودند که با آغاز بازگشایی مدارس و با پهنای باندی که صورت گرفته است مشکلی پیش نخواهد آمد؟ افزود: آمادگی بوده است، اما بیش از حد پیش بینی مان مصرف اینترنت صورت گرفت و ما در ایام شیوع بیماری کرونا با افزایش ۲ و نیم برابری مصرف اینترنت مواجه بوده ایم.

جوشقانی گفت: البته برای تأمین تجهیزات نیز مشکلاتی وجود دارد که تلاش اپراتورها، توسعه زیرساخت هاست و ما اختلال جدی در شبکه نداشتیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: البته طرح‌های توسعه انجام می‌شود و فقط قرار شد تسریع پیدا کند و ما این مشکل را فقط در برخی نقاط کشور و در برخی ساعات از جمله صبح‌ها و ساعت ۲۲ به بعد داریم که با پیگیری روزانه وزیر ارتباطات و اقداماتی که ما موظف به انجام آن شده ایم، قول می‌دهیم مشکل به زودی برطرف شود.