توزیع بنزین در پمپ بنزین ها متوقف شد
به علت اختلال در سامانه هوشمند سوخت، توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت سراسر کشور قطع شده است.

سامانه هوشمند دچار اختلال شده


فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت و گو با ما، در رابطه با مشکلات به وجود آمده در سامانه هوشمند سوخت اعلام کرد: یک جلسه فوری با این موضوع در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

او تاکید کرد: تا این لحظه دلیل این مشکل مشخص نشده است.

رییس کانون انجمن جایگاه داران سوخت هم در این باره گفت: سامانه هوشمند دچار اختلال شده به همین دلیل فعلا امکان سوختگیری بنزین ۱۵۰۰ تومانی نیست. در تلاش هستیم به جایگاه‌ها مراجعه می کنیم و سیستم بای پس شود تا بنزین با نرخ ۳ هزار تومانی به مردم عرضه شود. در حال حاضر مسئولان در حال بر طرف کردن این مشکل هستند اما فعلا بنزین با نرخ سه هزار تومانی امکان عرضه خواهد داشت.

گزارش های ساعت اخیر خبرنگاران ایسنا در سطح کشور حاکی از اختلالات در جایگاه های سوخت در شهرهای مختلف و ایجاد صف های طولانی در پمپ بنزین ها و نارضایتی رانندگان و مسافران است. طبق این گزارش ها مراجعه کنندگان به جایگاه های سوخت با پیام «حمله سایبری 64411» بر روی صفحه دیجیتال پمپ ها مواجه می شوند.

 عکس های دریافتی از رانندگان در اصفهان حاکی از این حمله سایبری علیه بیلبوردهای دیجیتال در شاهراه های شهر است.

 مقامات رسمی ذیربط: سیستم سوخت رسانی در جایگاه های سوخت در تهران و سراسر کشور از ساعت 10 بامداد امروز بدلیل حمله سایبری از سوی عوامل خارجی دچار اختلال و 80 درصد جایگاه ها تعطیل شده و امکان سوخت گیری تا اطلاع ثانوی وجود ندارد. خدمات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و زیربناهای حیاتی مربوطه صدمه ای ندیده اند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.news