پیش بینی هواشناسی، 5 آبان 1400
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در ۱۴ استان کشور طی ۴۸ ساعت آینده، از ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه (۷ آبان) و تداوم بارندگی‌ها در برخی مناطق تا اواسط هفته آینده خبر داد.

بارندگی در ۱۴ استان کشور/ ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه


صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز (۵ آبان) در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ‍‍پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما ‍‍پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: در برخی نقاط هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است.

وی ادامه داد: بعدازظهر فردا (۶ آبان) دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد و بارش ‍‍پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به غرب کشور از جمعه (۷ آبان) گفت: در مناطقی از نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار ‍‍پراکنده رخ می‌دهد همچنین شنبه (۸ آبان) با تداوم فعالیت سامانه در این مناطق در غرب مازندران، گیلان و اردبیل نیز رگبار باران مورد انتظار است.

وی افزود: در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف و در نقاطی از غرب و جنوب غرب کشور وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود که شدت بارش در شمال کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، شمال قزوین و اردبیل خواهد بود.

به گفته ضیاییان، فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه (۹ آبان) در جنوب غرب کاهش می‌یابد و در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و در غرب سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دوشنبه (۱۰ آبان) در شمال غرب کشور و در استان‌های کردستان، همدان و قزوین بارش و وزش باد ‍‍پیش‌بینی می‌شود همچنین روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ آبان) شمال خلیج فارس و روز شنبه (۸ آبان) غرب دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ آبان)  صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب همراه غبارمحلی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ آبان) نیمه ابری و همراه با غبارصبحگاهی و در بعدازظهر همراه وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵ و ۶ آبان) اهواز با بالاترین دما ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۳- و ۲- و دمای هوای اردبیل نیز به ۴- و ۲- درجه سانتیگراد برسد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir