به این خانواده ها زمین تعلق می گیرد
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده موانع تشکیل خانواده و فرزندآوری را رفع می‌کند، گفت: افزایش خدمات بیمه‌ای زنان خانه‌دار به ازای هر فرزند، افزایش حق اولاد در حکم کارگزینی و اعطای زمین برای خانواده‌های دارای سه تا پنج فرزند و بالاتر از جمله موارد این طرح است.

طرح زمین رایگان مجلس



وی تسهیل ازدواج، پشتیبانی از فرزندآوری و زنان خانه‌دار که به ازای هر فرزند به خدمات بیمه‌ای آنها افزوده می‌شود را از جمله موارد این طرح عنوان کرد و کمک به دانشجویان در حال تحصیل، الزام دانشگاه‌ها برای ساختن خوابگاه‌های متاهلی، تسهیل در انتقال دانشجویان طرحی که در سایر شهرها مشغول کار هستند، افزایش حق اولاد در حکم کارگزینی، اعطای زمین برای خانواده‌های دارای سه تا پنج فرزند و بالاتر را از موارد دیگر آن عنوان کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: متاسفانه جوانان و خانواده‌ها طی سال‌های گذشته به دلایل متعددی از تشکیل خانواده و فرزندآوری ترس داشتند، اما در این قانون، رویه‌های قبلی تغییر خواهد کرد و ازدواج و فرزندآوری برای مردم تسهیل می‌شود.

نبود اشتغال، کاهش ازدواج و مهاجرت جوانان عامل اصلی پیری جمعیت در همدان

وی موضوع جمعیت را مسئله‌ای استراتژیک دانست و عنوان کرد: توجه به جمعیت در مسائل راهبردی و امنیتی را نمی‌توان نادیده گرفت بنابراین باید برای حل مشکلات و بحران‌های جمعیتی راهکارهای لازم را ارائه کرد و کارشناسان و اساتید علوم اجتماعی باید وارد عرصه شوند.

فلاحی خاطرنشان کرد: طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده، گامی بلند و موثر برای ایجاد سبک زندگی مطلوب است و می‌تواند علاوه بر تسهیل در امر ازدواج و فرزندآوری، اطمینان خاطری به خانواده‌ها بدهد که بتوانند تحت حمایت این قانون نهاد خانواده را بگسترانند.

وی در خصوص وضعیت همدان در نرخ رشد جمعیت نیز گفت: در استان همدان وضعیت شمال و جنوب متفاوت است به طوری که در برخی شهرها مقام نخست را در کاهش جمعیت دارا هستیم و در برخی شهرها رتبه بهتری داریم که باید بررسی و کارشناسی لازم صورت گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در همدان رو به کاهش است و این مسئله باید آسیب‌شناسی شود، افزود: افزایش بی‌رویه نرخ مسکن یکی از مواردی است که زوج‌ها را برای فرزندآوری دچار مشکل کرده و به همین دلیل نیز گاهی به یک فرزند بسنده می‌کنند.

وی در پایان تصریح‌کرد: نبود اشتغال در همدان و مهاجرت جوانان از دیگر مشکلات استان در بحث جوانی جمعیت است که باید ابتدا تمرکز لازم در ایجاد اشتغال صورت گیرد تا جوانان در همدان مانده و تشکیل خانواده دهند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir