مترو درباره اقدام به خودکشی اخیر پاسخ داد
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره چرایی اقدام به خودکشی یکی از کارکنان خانواده شهدا مترو توضیحاتی ارائه کرد

توضیحات مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره چرایی اقدام به خودکشی یکی از کارکنان خانواده شهدا مترو

«علی عبدالله‌پور» مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره اقدام به خودکشی یکی از کارکنان خانواده شهدا اظهار کرد: دیداری با فرزندان شهدای مترو تهران داشتیم و یکی از این عزیزان به دلیل مشکلاتی که از سال‌های قبل مانده و حل نشده بود و همچنین مشکلات شخصی و خانوادگی کنترل خود را از دست دادند و نشان دادند که عصبانی هستند.

او ادامه داد: در آن جلسه کارکنان را آرام کردم و مشکلاتشان را شنیدم و دستور بررسی دادم و تا حدود زیادی مشکلات آن‌ها را مرتفع کردیم و دستور رسیدگی سریع دادیم.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو درباره جزئیات مطالبات کارکنان خانواده شهدا گفت: مطالبات این فرد دریافت سمت بالاتر بوده است که در چارچوب‌های حقوقی، قانونی شرکت و برمبنای طبقه‌بندی مشاغل انجام می‌شود، اما از همکاران اداری خواهش کردم حرمت پدر شهید این فرد و خود ایشان که از جانبازان هستند حفظ شود و امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا مشکل ایشان حل شود. بر مبنای طرح طبقه‌بندی مشاغل ما، درخواست‌های ایشان مجاری قانونی نداشته و دستور رسیدگی ویژه را دادیم.

عبدالله‌پور در پاسخ به این سوال که مساله تنها متعلق به این فرد نبوده و چند نفر دیگر از کارکنان خانواده شهدا نیز به وضعیت شغلی خود اعتراض داشتند، اظهار کرد: همه دوستان مشکلات خود را گفتند. بعضی از مشکلات در چارچوب‌های اداری شرکت بهره‌برداری مترو است و مبتنی بر دستور العمل‌ها و روش‌های جاری شرکت است.

او ادامه داد: جدای از احترامی که شخصا به فرزندان شهدا می‌گذاریم تا جایی که امکان داشته باشد تسهیلات لازم را برای ایجاد انگیزه در آن‌ها در نظر خواهیم گرفت، اما بخشی مربوط به محدودیت‌هایی است که در شرکت لحاظ نشده و ردیف، بند، تبصره یا ماده‌ای برای حمایت از آن‌ها دیده نشده است.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو اضافه کرد: تا جایی که امکان داشت این مساله را بررسی کردیم. مورد خاصی در بندها و تبصره‌های قوانین وجود ندارد که مربوط به خانواده شهدا باشد و آن را اختصاص نداده باشیم. در مجموع دستور دادیم بررسی شود تا ببینیم می‌توانیم در همین چارچوب اقداماتی را انجام دهیم یا نه.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: ilna.ir