الزام مدارس و دانش آموزان برای برگشت به آموزش حضوری از فردا
معاون وزیر و سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه از فردا (اول آذر) همه دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول بر اساس مقررات مدرسه و در روزهای تعیین شده به مدرسه می‌روند گفت: تکلیف است که مدارس بازگشایی را انجام دهند. بنابراین با برگشت به شرایط آموزش حضوری هم مدارس تکلیف روشنی دارند و هم دانش آموزان باید بر اساس آیین نامه‌های آموزشی مقررات مدرسه را رعایت کنند.

مدارس مکلف به ارائه آموزش‌های حضوری هستند


علیرضا کمرئی در این باره توضیح داد: سومین مرحله از بازگشایی مدارس جهت فعالیت‌های حضوری را از ابتدای آذر ماه خواهیم داشت که ابتدایی‌ها در همه پایه‌ها و متوسطه اولی‌ها وارد مدارس خواهند شد.

وی افزود: این امر بر اساس برنامه‌ریزی که مدارس انجام داده‌اند و قبلا به اطلاع دانش آموزان رسانده‌اند صورت می‌گیرد.

تعداد روزهای حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس توسط مدارس اطلاع رسانی می‌شود

سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه در شرایطی هستیم که باید فاصله‌گذاری را با تاکید تمام رعایت کنیم گفت: رعایت فاصله‌گذاری ملاک اصلی فعالیت حضوری است و ایجاب می‌کند دانش‌آموزان گروه بندی شوند. ممکن است در طول هفته برخی دانش آموزان سه روز، برخی دو روز و برخی همه روزها به مدرسه بروند. به همین علت قبلا به اطلاع دانش آموز و خانواده رسیده است که وی چه روزهایی باید به مدرسه برود.

اگر مدرسه‌ای نحوه حضور را اعلام نکرده، لازم نیست دانش‌آموزانش فردا به مدرسه بروند

کمرئی در پاسخ به اینکه هنوز برخی مدارس به خانواده‌ها درباره نحوه حضور چیزی اعلام نکرده‌اند گفت: نگرانی ما از این بابت است که در جایی کلاس درس تراکم داشته باشد و دانش آموزان وارد مدرسه شوند و نتوانیم فاصله گذاری را رعایت کنیم. اگر هنوز به خانواده‌هایی اطلاع داده نشده است، لزومی ندارد اول آذر به مدرسه مراجعه کنند و آموزش را غیرحضوری دریافت می کنند. البته این گفته به معنای این نیست که مدارس نباید فعالیت حضوری را آغاز کنند بلکه ممکن است هنوز آمادگی به ویژه در مدارس پرجمعیت ایجاد نشده باشد که در روزهای آینده این آمادگی کسب می شود. اما در مجموع زمان آغاز فعالیت حضوری برای همه مدارس از فردا (دوشنبه) است.

مدارس مکلف به ارائه آموزش‌های حضوری هستند

دانش آموزان موظف به رعایت آیین نامه آموزشی مدرسه هستند

وی در پاسخ به اینکه آیا این حضور اجباری است یا خانواده مختار هستند فرزندشان را به مدرسه ببرند؟ عنوان کرد: با تکلیفی که ستادملی کرونا معین کرده است فعالیتهای آموزشی شروع شده و مدارس مکلفند فعالیت حضوری ارائه دهند و بنای آموزش حضوری را بگذارند و اگر در همه روزها امکان حضور نیست زمانی را هم به آموزش مجازی اختصاص دهند.

معاون وزیر و سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس افزود: همه دانش آموزان بر اساس مقررات مدرسه و در روزهای تعیین شده به مدرسه می روند و تکلیف است که مدارس بازگشایی را انجام دهند. بنابراین با برگشت به شرایط آموزش حضوری، هم مدارس تکلیف روشنی دارند و هم دانش آموزان باید بر اساس آیین نامه های آموزشی مقررات مدرسه را رعایت کنند.

بوفه‌های مدارس باید تعطیل باشند

شرط انجام فعالیتهای ورزشی

کمرئی در گفت‌وگو با شبکه خبر، همچنین با اشاره به اینکه بوفه مدارس بازنخواهد بود و سرویسی داده نمی شود گفت: اگر دانش آموزان نیاز به خوراکی داشتند از منزل بیاورند و آب نیز در بطری‌های آب با خودشان به همراه داشته باشند. در کلاس های 15 نفره فعالیت های خاص ورزشی با رعایت ابعاد بهداشتی مجاز است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir