جریمه واکسینه نشده ها و کرونایی ها از نیمه آذرماه
رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی گفت: در سیستم کنترل هوشمند کرونا که از نیمه آذر ماه (پس فردا) اجرایی خواهد شد، محدودیت و جریمه برای افرادی که واکسینه نشدند در شهر‌های قرمز و نارنجی اعمال می‌شود، اما افراد مبتلا حتی اجازه سفر‌های درون شهری با خودرو‌های شخصی خودشان را هم ندارند.

افراد مبتلا اجازه سفرهای درون شهری با خودروهای شخصی را هم ندارند


رضا نفیسی  اظهار کرد: اگر سویه جدید کرونا در کشور شیوع پیدا کره و گسترش پیدا کند، مسلما محدودیت‌های کرونایی درباره سفرهای داخلی تغییر خواهد کرد و سختگیرانه‌تر می‌شود. اساسا سیستم هوشمند کنترل کرونا بر همین مبنا عمل می‌کند.

وی افزود: در سیستم جدید کنترل هوشمند کرونا که قرار است از پس فردا (دوشنبه ۱۵ آذر ماه) اجرایی شود، افرادی که واکسن نزده باشند به محض ورود به شهرها و استان‌های نارنجی و قرمز جریمه خواهند شد و بر این اساس جریمه‌ها اعمال می‌شود. پروتکل‌های بهداشتی که پیش از این برای شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی اجرایی می‌شد تغییری نکرده اما هوشمند شده و برای افراد واکسینه نشده و مبتلا اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ادامه داد: افرادی که در شرایط کرونایی قرار گرفتند و پاسخ تست کرونای آن‌ها مثبت شده است، پروتکل‌ها سختگیرانه‌تر از افراد واکسینه نشده‌ها برای‌شان اجرایی می‌شود به گونه‌ای اجازه خروج از منزل حتی با خودروهای شخصی هم ندارند و باید در قرنطینه بمانند و در سفرهای درون شهری و برون شهری جریمه خواهند شد.

نفیسی گفت: در این شرایط افراد مبتلا به کرونا رصد می‌شوند و اجازه رفتن به سر کار را ندارند و اگر ترددی داشته باشند به معنای ترک غیرقانونی قرنطینه تلقی شده و جریمه خواهند شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir