نوبت تزریق دز سوم واکسن به چهل ساله ها رسید
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از آغاز تزریق دوز یادآور برای جمعیت ۴۰ سال به بالا خبر داد و گفت: سن تزریق دوز سوم از ۶۰ سال به ۴۰ سال کاهش یافته است.

سن تزریق دوز سوم از ۶۰ سال به ۴۰ سال کاهش یافته است



دکتر فردین مهرابیان، از آغاز تزریق دوز یادآور برای جمعیت ۴۰ سال به بالا خبر داد و اظهار کرد: براساس مصوبات وزارت بهداشت، افرادی که واکسن های ویروس غیر فعال شده نظیر سینوفارم، برکت و بهارات را در دو نوبت اول و دوم دریافت کردند، برای تزریق دوز سوم نیز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سن تزریق دوز سوم از ۶۰ سال به ۴۰ سال کاهش یافته است، افزود: افرادی که سه ماه از تزریق دوز دوم سه واکسن مذکور آنان گذشته برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به کاهش یک ماهه زمان تزریق دوز یادآور، عنوان کرد: افرادی که در هر دو نوبت واکسن اسپوتنیک را دریافت کردند می توانند بعد از چهار ماه از تزریق دوز دوم برای تزریق دوز یادآور از نوع پاستوکووک پلاس اقدام کنند.

مهرابیان، با بیان اینکه افراد نگران واکسن آسترازنکا نباشند، گفت: افرادی که نوبت اول واکسن آسترازنکا را زدند و در انتظار نوبت دوم هستند، نگران کمبود نباشند، زیرا تا دو هفته آینده محموله جدید توزیع می شود.

وی از بستری شدن ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی بانه روز گذشته خبر داد و یادآور شد: در مجموع ۲۴۰ بیمار کرونایی بستری دارین که حال ۵۵ نفر وخیم است.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir