جزئیات تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۲ سال
معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هنوز این موضوع ابلاغ نشده، اما در کمیته علمی کرونا تصمیماتی در این باره گرفته شده است. والدین فعلا به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند

جزئیات تزریق واکسن کرونا به افراد زیر ۱۲سال  اعلام شد

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اعلام خبر افزایش بیماران سرپایی در سویه اُمیکرون گفت: اُمیکرون برای افرادی که بیماری زمینه ای و نقص ایمنی دارند و افرادی که واکسن نزده اند بسیار خطرناک است.

دکتر فروزان فر در گفتگوی ۱۸:۳۰ با یادآوری وضع بیمارستان‌های کشور در پیک‌های قبلی و به ویژه دلتا، تاکید کرد: در آن ایام تمام بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی اختصاص یافته بود و حتی ارائه خدمت به سایر بیماران هم کاهش یافته بود.

او افزود: در سویه امیکرون بیشتر مراجعه‌ها سرپایی است و اگر تعداد افراد مبتلا بیشتر شود به مرحله بحرانی خواهیم رسید.

به گفته او، اُمیکرون برای افرادی که بیماری زمینه‌ای و نقص ایمنی دارند و افرادی که واکسن نزده اند بسیار خطرناک است.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اثربخشی دُز سوم واکسیناسیون کرونا برابر سویه دلتا و امیکرون از مردم خواست برابر این سویه هم سهل انگاری نکنند و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

او درباره واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هنوز این موضوع ابلاغ نشده، اما در کمیته علمی کرونا تصمیماتی در این باره گرفته شده است.والدین فعلا به مراکز تزریق واکسن مراجعه نکنند.

وی افزود: تزریق واکسن برای افراد زیر 12 سال منوط به رضایت والدین است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: شبکه خبر