1 فوتی، تب کریمه کنگو در ایران شیوع پیدا کرده است ؟
رییس مرکز بهداشت خوزستان از فوت یک بانوی شادگانی بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.

مبتلایان به تب کریمه کنگو افزایش یافت/۹ ابتلا و ۱ فوتی


دکتر سیدمحمد علوی روز یکشنبه بیان کرد: چند روز پیش یک زن باردار از شادگان به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اعزام شد که متوجه شدیم به تب کریمه کنگو مبتلا است و در نهایت به دلیل وضع حمل دچار خونریزی شده و جان خود را از دست داد.

وی گفت: یک مورد دیگر ابتلا به تب کریمه کنگو در منطقه عین دو اهواز شناسایی شد که به موقع زیر درمان قرار گرفت و حال عمومی وی خوب است.

وی افزود: در سال های گذشته تا هشت مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در خوزستان گزارش می شد، لذا این موضوع دور از انتظار ما نیست.

علوی گفت: تا زمانی که دام ها در کنار خیابان به فروش می‌رسند با این بیماری در خوزستان درگیر هستیم. بارها این موضوع را حتی در جلسات استانداری مطرح کردیم و معتقدیم که باید با آن مبارزه شود.

وی با بیان اینکه این بیماری بسیار خطرناک و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کشنده است افزود: امسال تاکنون ۲ مورد ابتلا به این بیماری در خوزستان داشتیم که یکی از آنها فوت کرده است، این موضوع نشان از کشنده بودن بیماری است.

به گزارش ایرنا، اسهال، افت پلاکت، خونریزی ارگان‌های حیاتی و نارسایی ریه از جمله دلایل مرگ در افراد مبتلا به ویروس تب کریمه کنگو است.




گردآوی: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir