آخرین وضعیت سلامتی نوزاد رها شده
معاون اجتماعی بهزیستی فارس با اشاره به کشف نوزاد رهاشده در خیابانی در شهرستان گراش فارس گفت: حال عمومی این نوزاد پسر که در بیمارستان گراش بستری شده، خوب است.

حال عمومی کودک رها شده در گراش فارس خوب است


معصومه فروتن اظهار کرد: این نوزاد پسر رها شده در خیابانی از شهرستان گراش دچار مشکل عفونت و افت اکسیژن شده بود که برای بهبود وضعیتش در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان گراش بستری شد.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: خوشبختانه این نوزاد در وضعیت خوبی به سر می‌برد و قرار است تا دو یا سه روز دیگر مرخص شود.

فروتن اضافه کرد: این نوزاد که اکنون با حکم قضایی تحت حضانت بهزیستی است پس از طی کردن مراحل درمانی و ترخیص از بیمارستان به شیرخوارگاه مرکز استان منتقل می‌شود.

او در خصوص پروسه فرزندخواندگی گفت: این پروسه در قانون تعیین شده است و باید فرآیندهای قانونی در حمایت از کودکان و نوجوانان انجام شود.

وی افزود: ممکن است کودکی که به این صورت پیدا می‌شود مفقودی باشد؛ بنابراین باید در خصوص رها شدن این نوزادان صحت‌سنجی انجام می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی فارس اظهار کرد: در وهله نخست کودکان و نوزادان از لحاظ درمانی مورد حمایت قرار می‌گیرند و اگر مشکل خاصی نداشته باشند به شیرخوارگاه منتقل و ادامه مراحل قانونی پیگیری می‌شود.

روز شنبه ۲۱ خردادماه رئیس اداره بهزیستی گراش از پیدا شدن یک نوزاد پسر رهاشده در یکی از باغ‌های اطراف این شهر خبر داد.

وی با بیان اینکه این نوزاد نزدیک‌ به دو هفته سن دارد، گفت: وی جهت بررسی‌های سلامت جسمی تحت نظر پزشکان است و پس از تأیید سلامت، نوزاد جهت نگهداری و سیر مراحل قانونی در اختیار بهزیستی قرار خواهد گرفت.

شهرستان گراش یکی از شهرستان‌های استان فارس است که در فاصله ۳۵۷ کیلومتری از جنوب شیراز قرار دارد.




گردآوی: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir