زمان تزریق دوز چهارم واکسن برای شهروندان
فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان تهران گفت: پیش‌بینی ما این است که احتمالا تا پایان سال یک فراخوان عمومی برای تزریق دوز چهارم اعلام شود

احتمالا تا پایان سال یک فراخوان عمومی برای تزریق دوز چهارم اعلام شود

علیرضا زالی گفت: خوشبختانه در کشور و به ویژه در تهران به لحاظ کاهش تعداد مبتلایان به کرونا با شرایط مطلوبی روبرو هستیم، اما همان‌طور که کارشناسان ملی و بین‌المللی تأکید می‌کنند هنوز فاصله قابل توجهی تا ریشه‌کنی این بیماری وجود دارد، به ویژه توصیه ما به بخشی از افرادی که هنوز واکسیناسیون خود را کامل نکردند این است که لطف کنند و زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی گفت: هنوز یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی دوز دوم را تزریق نکردند و حدود چهار میلیون نفر نیز هنوز دوز سوم را دریافت نکردند لذا درخواست ما این است که با توجه به آمادگی مراکز واکسیناسیون و تنوع سبد آن زودتر برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند.

زالی گفت: تأکید ما یکی در تزریق دوز سوم است که آثار خوب آن را در کنترل کرونا می‌بینید و دیگر به واکسیناسیون جمعیت دانش‌آموزی بین گروه ۵ تا ۱۱ سال که باید درصد بیشتری واکسیناسیون در بین آن‌ها انجام شود.

وی گفت: در اصل قریب ۹۲ درصد در تهران بحث واکسیناسیون جلو رفته و در دوز دوم بالای ۹۰ درصد انجام شده، در کل کشور هم حدود ۵۳ درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند که انشاءالله برای باقیمانده هم این کار انجام شود، البته روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر هم اغلب در تهران برای دوز سوم به مراکز مراجعه می‌کنند.

به گفته فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان، حدود ۴۰ هزار نفر در تهران دوز چهارم را نیز تزریق کرده‌اند،پیش‌بینی ما این است که احتمالا تا پایان سال یک فراخوان برای تزریق دوز چهارم برای اکثریت مردم اعلام شود به ویژه برای افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که زمان زیادی از دوز سوم آن‌ها گذشته قطعا باید دوز چهارم تزریق شود. در واقع اگر این بیماری به یک بیماری فصلی مانند آنفولانزا تبدیل شود به ویژه افراد پرخطر باید هر سال این واکسن را دریافت کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir