مدل جدید طرح ترافیک تهران چگونه خواهد بود؟
​معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مدل جدید طرح ترافیک توضیح داد: مدل محدوده طرح ترافیک به این صورت خواهد بود که میزان عوارض باید متناسب با میزان ازدحام ترافیکی و مدت حضور خودرو در این ازدحام باشد؛ یعنی به هر اندازه که ازدحام بیشتر می‌شود، عوارض باید بالاتر برود

توضیحات معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مدل جدید طرح ترافیک

مجتبی شفیعی درباره احتمال تغییر در طرح ترافیک گفت: ساعت اجرای طرح ترافیک به دلیل شرایط کرونا فعلا قرار نیست تغییر کند مگر اینکه تصمیمی در شورای ترافیک اتخاذ شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا برای سال آینده تصمیمی برای تغییر در اجرای طرح وجود دارد، یا خیر گفت: بله به هر حال طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیم چند گام رو به جلو رفته و به عادلانه بودن نزدیک‌تر شده اما ضعف‌هایی نیز دارد.

معاون شهردار تهران افزود: در شورای ترافیک تهران بحث‌های اولیه‌ای صورت گرفت و قرار شد کمیته‌ای مسئول پیشنهاد مدل جدید مدیریت محدوده ترافیک باشد. به هر حال آنچه که کامل مشخص است اینکه ارقام عوارض و جریمه‌ای که در حاضر تصویب شده، بازدارندگی ندارد و چون به دلیل ایرادات حقوقی، پلیس روی مدل جدید طرح ترافیک، جریمه اعمال نمی‌کرد، در نتیجه باعث شده بود بسیاری از مردم ترجیح دهند با خودروی شخصی وارد شهر شوند. در مدل جدیدی که در حال طراحی است، بخشی از ضعف‌ها در حد امکان برطرف می‌شود.

شفیعی درباره مدل جدید طرح ترافیک توضیح داد: مدل محدوده طرح ترافیک به این صورت خواهد بود که میزان عوارض باید متناسب با میزان ازدحام ترافیکی و مدت حضور خودرو در این ازدحام باشد؛ یعنی به هر اندازه که ازدحام بیشتر می‌شود، عوارض باید بالاتر برود و همزمان هرچقدر که مدت حضور خودرو در ازدحام بیشتر باشد، عوارض بیشتری باید پرداخت کند تا فرد تشویق شود آنجا را ترک کند.

او تصریح کرد: طرح ترافیک باید انعطاف پذیر باشد و در طول شبانه روز و متناسب با محدوده مدام تغییر کند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir