مقصران حادثه متروپل آبادان مشخص شدند
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش کمیسیون عمران از حادثه ریزش ساختمان متروپل آماده و تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده که هفته جاری در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

مالک، شهرداری آبادان و سازمان نظام‌مهندسی بیشترین تخلف را داشتند



رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در حین ساخت‌وساز نیز ناظرهای متعددی تغییر کردند و علی‌رغم ارائۀ گزارش وضعیت نامناسب ساختمان متروپل به شهرداری آبادان، این مجموعه توجهی به تخلفات نکرده است و همچنین مسئولان در رده‌های مختلف نیز که از این وضعیت اطلاع داشتند، در انجام وظایف خود کوتاهی کردند.

کوچی ادامه داد: از نظر کمیسیون عمران مالک ساختمان تخلفات فراوانی داشته و شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز علی رغم مشهود بودن تخلفات در حین ساخت، کوتاهی کرده و به تخلفات توجهی کردند. از طرفی انتظار داشتیم وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان ناظر عالیه و منطقه آزاد نیز به عنوان متولی مدیریت عمرانی در منطقه آزاد آبادان به این موضوع ورود کرده و وظایف قانوین خودشان را انجام می‌دادند که متاسفانه آن‌ها نیز کوتاهی کردند.

وی عنوان کرد: گزارش کمیسیون عمران درخصوص ریزش ساختمان مترو پل تقدیم هیات رئیسه مجلس شده و یک نسخه آن نیز به قوه قضاییه ارسال‌شده تا با متخلفان برخورد شود.

ازنظر ما در کنار مالک، شهرداری آبادان و سازمان نظام‌مهندسی بیشترین تخلف را داشتند و البته دستگاه‌های ناظر نیز به وظایف خودشان به‌خوبی عمل نکردند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: همشهری آنلاین