وزارت کشور: مردم به مرزها نروند
وزارت کشور توصیه اکید کرد فعلا مردم به مرزها مراجعه نکنند.

تمام مرزهای زمینی ایران و عراق بسته شد


احمد وحیدی، وزیر کشور، که به عراق رفته است، در گفتگویی اعلام کرد که با وزیر کشور عراق دیدار داشته و درباره سرعت‌دادن به روند انتقال زوار به داخل عراق، استفاده از وسایل حمل‌ونقل ایران در داخل عراق و حل مشکل اتباع مقیم ایران به توافق رسیده است و مسئولان عراقی قول داده‌اند تا مشکل را حل کنند.

با این حال سیدمجید میراحمدی، رییس ستاد اربعین و معاون امنیتی وزیر کشور، که در حال حاضر در مرز مهران حضور دارد، گفت: عراق هنوز توافقات را اجرایی نکرده و به همین دلیل در مرزها ازدحام به وجود آمده است.

او افزود: ظرفیت‌های عراق و پایانه‌های مرزی به هیچ وجه پاسخگوی تعداد زائران نیست و توصیه می‌کنیم افراد به سمت مرزها نروند. تاکید می‌کنم که افراد مسن، خردسال، بیماران زمینه‌ای و افراد دارای مشکلات تنفسی به هیچ وجه به مرزها نروند. در حال حاضر می‌بینم این افراد در مرز دچار مشکل شده‌اند.

میراحمدی ادامه داد: دولت عراق دو ساعت خروج زائران از مرز مهران را متوقف کرد. در شلمچه هم حمل‌ونقل از داخل عراق ساعت‌ها متوقف شد و همین دو اتفاق موجب ازدحام جمعیت شد که گرمای هوا هم برای زائران مشکل درست کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما ۲۲۰۰ دستگاه اتوبوس آماده کرده‌ایم تا حمل‌ونقل زائران در داخل عراق توسط آنها انجام شود اما تاکنون عراق اجازه ورود این اتوبوس‌ها را نداده است. بنابراین توصیه اکید داریم فعلا مردم به مرزها نیایند تا عراق توافقات را اجرایی کند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir