پیش بینی هواشناسی، 22 شهریور 1401
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارندگی و کاهش محسوس دما در شمال کشور همچنین کاهش کیفیت هوا در استان‌های نوار غربی و برخی استان‌های مرکزی در پی ورود گرد و خاک خبر داد.

کاهش دما در شمال کشور/ ورود گرد و خاک از غرب


صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در برخی نقاط کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر چهارشنبه (۲۳ شهریورماه) تا جمعه (۲۵ شهریورماه) با شمالی شدن جریانات روی سواحل دریای خزر و نفوذ هوای خنک به این نواحی، ابتدا در استان‌های اردبیل، گیلان و به‌تدریج مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارندگی و کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و دریای خزر طی این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده شرایط برای تولید گردوخاک روی عراق و انتقال آن به استان‌های نوار غربی و برخی استان‌های مرکزی کشور مهیا است که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: روز شنبه (۲۶ شهریورماه) در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۳ شهریور) کمی ابری و وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌پنج‌شنبه (۲۴ شهریور) کمی ابری و وزش باد همچنین در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداقل دمای۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ شهریورماه) اهواز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۷ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir