کشف تجهیزات نظامی از خانه ای در بلوار مرزداران
متهم تحت بازجویی قرار گرفت و مشخص شد که قصد سوءاستفاده از این اسلحه‌ها را داشته اما قبل از انجام هرگونه اقدامی ناکام مانده و دستگیر شده است.

 دستگیری 8 شرور در تهرانسر

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری هشت اوباشگر در غرب تهران خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی درباره برخی از مهم‌ترین ماموریت‌های پلیس پیشگیری در شبانه‌روز گذشته، اظهارکرد:‌ بامداد روز گذشته با وقوع درگیری میان دو گروه از اراذل و اوباش در محله تهرانسر این افراد با استفاده از قمه، شمشیر و چوب یکدیگر را مصدوم کرده و تا پیش از حضور ماموران از محل متواری شدند. همچنین دو دستگاه خودروی سواری نیز درپی این نزاع تخریب شده بود.

وی با بیان اینکه این اراذل و اوباش با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بودند، گفت:‌ تیم عملیات کلانتری تهرانسر با اقدامات فنی و پلیسی هویت افراد حاضر در این درگیری را شناسایی کرده و پس از هماهنگی‌های قضائی هشت شرور را که در این درگیری حضور داشتند، طی عملیات‌های جداگانه در مخفیگاه‌هایشان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کرد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده، گفت: این متهمان که جزو اوباش سابقه‌دار بودند، در تحقیقات اولیه به جرم خود و اخلال در نظم و امنیت شهروندان و تخریب خودروها اعتراف کرده و دلیل آن را قدرتنمایی اعلام کردند.

اجرای طرح امنیت اجتماعی در محدوده بازار تهران

طرهانی در همین راستا از اجرای طرح امنیت اجتماعی و ارتقای سطح امنیت در محلات نیز خبر داد و گفت:‌این طرح در سطح تمام کلانتری‌ها و سرکلانتری‌های تهران بزرگ در حال اجراست و تازه‌ترین مرحله آن روز گذشته در سطح کلانتری بازار و کلانتری مولوی به اجرا در آمد. در اجرای این طرح مالخران، فروشندگان و سارقان اموال مسروقه مورد شناسایی قرار گرفتند. این افراد با هماهنگی مقام قضائی در چند عملیات همزمان پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

وی تعداد افراد دستگیر شده را ۲۰ نفر اعلام کرد و گفت:‌ ۱۰ سارق، سه قاپ زن، یک زورگیر ، سه مالخر و سه فروشنده موادمخدر دستگیر شدند. همچنین ۴۰ معتاد متجاهر نیز جمع آوری شدند.

کشف تجهیزات نظامی از یک خانه

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فردی که اقدام به حمل و نگهداری سلاح و تجهیزات نظامی در خانه‌ای کرده بود نیز خبر داد و گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر حمل و نگهداری اسلحه و تجهیزات نظامی توسط فردی در محدوده بلوار مرزداران، تیم عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران با اقدامات فنی و پلیسی و بررسی‌های تخصصی و زیر نظر گرفتن این شخص متوجه صحت خبر شدند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضایی تیم عملیات برای دستگیری به مخفیگاه متهم اعزام شدند، گفت: این فرد در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی در خانه‌اش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. همچنین منزل این فرد مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن دو قبضه سلاح کلت کمری، یک قبضه سلاح شکاری، شش عدد بیسیم دستی، ۳۰عدد فشنگ، چهار قبضه قمه و شمشیر و دستبند فلزی و چند عدد حکم ماموریت جعلی سازمان‌های مختلف کشف و ضبط شد.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این متهم ۴۴ساله دارای چند فقره سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان است، گفت: متهم تحت بازجویی قرار گرفت و مشخص شد که قصد سوءاستفاده ز این اسلحه‌ها را داشته اما قبل از انجام هرگونه اقدامی ناکام مانده و دستگیر شده است. با تشکیل پرونده اولیه، این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

بازداشت سارقان منزل

طرهانی همچنین از دستگیری سارقان منزل حین سرقت در محله مرزداران خبر داد و گفت: سارقان با پلاک سرقتی از خودرویی دیگر اقدام به سرقت کرده بودند. رسیدگی به این پرونده از گشت‌زنی تیم عملیات کلانتری ۱۳۹مرزداران آغاز شد، این تیم درحال گشت زنی در محدوده بلوار مرزداران بودند که برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ سارقان منزل در یکی از خیابان‌ها رویت شده بودند. این افراد سریعا وارد عمل شده و در نشانی اعلامی حاضر شدند.

وی افزود: ماموران با حضور در محل یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ با موتور روشن را مشاهده کردند. با توجه به اینکه راننده پراید پشت فرمان به همراه یک سرنشین آماده به حرکت بود، ماموران متوجه شدند که احتمالا سارقان داخل خانه هستند. در همین راستا نیز بلافاصله اقدام به استعلام شماره پلاک خودرو کردند که در جریان آن مشخص شد پلاک خودرو متعلق به یک خودروی سواری تیبا و سرقتی است. در همین حین دو نفر هم از روی دیوار یکی از منازل به پایین پریدند که بلافاصله ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از متهمان در صحنه موفق به فرار شد، گفت: متهم دیگر سوار بر خودرو شده و از محل متواری شدند در همین راستا نیز تعقیب و گریز میان ماموران و این خودرو آغاز شده و سرانجام با تیراندازی پلیس، خودروی مذکور متوقف و سه متهم دستگیر شدند.

طرهانی با بیان اینکه متهمان ۳۰الی ۳۸ ساله دارای سوابق متعدد سرقت از منزل بودند، گفت:‌این افراد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل اعتراف کردند. در حال حاضر نیز این افراد به دادسرا معرفی شده و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و دستگیری متهم متواری شده ادامه دارد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir