ممنوعیت 2 هفته‌ ای انجام عملیات عمرانی در پایتخت
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به منظور مدیریت ترافیک و روان‌سازی آمد و شد همزمان با شروع مهرماه، انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح معابر شهر به مدت دو هفته ممنوع است

همزمان با شروع مهرماه، انجام فعالیت‌های عمرانی در سطح معابر شهر به مدت دو هفته ممنوع است

سرهنگ علی همه‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمهیدات پلیس راهور برای بازگشایی شروع مهر ماه و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی گفت:‌ برابر پیش‌بینی‌های انجام شده در یکی دو هفته ابتدایی مهرماه حجم ترافیک در معابر تهران حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد، در همین راستا نیز پلیس راهنمایی و رانندگی تمهیدات ویژه‌ای را برای مدیریت ترافیک و کاهش بار ترافیک اتخاذ کرده است. البته در این خصوص لازم است که شهروندان عزیز هم همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

وی ادامه داد:‌ یکی از مهم‌ترین کارهایی که شهروندان می‌توانند در این ایام انجام دهند، توزیع زمان سفر و پرهیز از ترددهای غیرضرور در ساعات پیک ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی است. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای استفاده ازخودروی شخصی نیز عامل دیگری است که در کاهش حجم ترافیک موثر است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه مدیریت شهری نیز برای کاهش و مدیریت ترافیک باید تقویت ناوگان‌ حمل و نقل عمومی را در دستورکار قرار دهد گفت: طرح شناور شدن ساعات اداری به دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف ابلاغ شده و حتی برخی مراکز آموزش عالی و مدارس را هم شامل می‌شود، این‌ها جزو مواردی است که پلیس هم با آن موافق است.

همه خانی به اقدامات کوتاه مدت نیز اشاره کرد و گفت:‌ برخی از اقدامات نیز به طور کوتاه مدت و در هفته‌های ابتدایی مهرماه انجام می‌شود. به عنوان مثال هرگونه فعالیت‌ عمرانی در سطح معابر شهر در نیمه اول مهرماه ممنوع است. در این خصوص با سازمان‌ها و ارگانهای مربوطه نیز مکاتبه شده تا عملیات‌های عمرانی خود را به زمانی دیگر موکول کنند.

وی با بیان اینکه به طور کلی باید از انجام هر اقدامی که موجب ایجاد اخلال در ترافیک می‌شود، پرهیز شود، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که باید انجام شود، محدودسازی تردد ناوگان حمل بار است. بر این اساس خودروهای حامل بار و کالاهای سوپرمارکتی می‌توانند از بعد ساعت ۹ صبح در سطح معابر تردد کنند. همچنین این خودروها اجازه توقف دوبل در معابر را ندارند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه امسال پس از دو سال وقفه‌ای که درپی شیوع کرونا ایجاد شد، مدارس نیز به شکل حضوری فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در مهرماه امسال حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در ۴۷۰۰ مدرسه و ۷۸۰ هزار دانشجو در ۳۵۰ مرکز آموزش عالی به سرکلاس‌های درس خواهند رفت که این اضافه شدن این تعداد به بار تردد روزانه شهر در نیمه اول سال، عدد بزرگی است و قطعاً تأثیر بسزایی در جریان ترافیک دارد. حالا توجه داشته باشد که ۱۸ درصد از کل خودروهای کشور نیز در شهر تهران تردد می‌کنند و همین مدیریت ترافیک را دشوارتر کرده است.  پلیس در این شرایط اقدامات خود برای مدیریت ترافیک را در دستورکار قرار داده است.

معاون پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی در آمادگی کامل برای نیمه دوم سال برخوردار است، گفت: هماهنگی‌های لازم با دیگر دستگاه‌های مرتبط در شهر تهران نیز انجام شده است و امیدواریم دیگر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir