اعلام ممنوعیت های ترافیکی جاده ها در آخر هفته
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تمهیدات ترافیکی جاده‌های کشور در تعطیلات آخر هفته را تشریح کرد.

احتمال یک‌طرفه شدن چالوس و هراز


 سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محدودیت‌های ترافیکی اعمال‌شده در جاده‌های کشور برای تعطیلات پایان این هفته گفت: این محدودیت‌ها از ظهر امروز چهارشنبه ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود و تا شنبه ۳ دی ادامه خواهد داشت.

شیرانی گفت: بر این اساس تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۳۰ آذر تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۳ دی از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و برعکس ممنوع است. البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی درباره محدودیت‌های تردد برای خودروهای سواری نیز گفت: در محور چالوس و در صورت افزایش حجم تردد خودروها تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ساعت ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع شده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از کرج (میدان امیرکبیر) و آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد یکطرفه خواهد بود.

شیرانی افزود: همچنین تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ تا ۲۴ روز جمعه از میدان امیرکبیر در کرج و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع است و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن‌آباد به سمت کرج و تهران یکطرفه خواهد بود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده برای محور هراز نیز گفت: در صورت افزایش حجم ترددها در محور هراز، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ روز جمعه از رودهن به سمت آمل ممنوع خواهد بود و از ساعت ۱۶ تا ۲۲ همان روز از آب‌اسک به سمت رودهن (محدوده مُشاء) به صورت مقطعی یکطرفه انجام خواهد شد.

وی درباره اجرا شدن این طرح‌ها نیز گفت: یکطرفه شدن جاده‌های چالوس و هراز در صورت افزایش حجم تردد خودروها و با تشخیص فرمانده میدان انجام خواهد شد و احتمال اینکه در شرایط عادی، تردد در این جاده‌ها بدون محدودیت انجام شود هم وجود دارد.

سرهنگ شیرانی درباره ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین نیز گفت: این محدودیت شامل حاملان مواد سوختی یا فاسدشدنی نیست. اما به جز آن در محور چالوس تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت ممنوع است. در محور هراز نیز تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع است. همچنین تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز چهارشنبه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه از محور هراز ممنوع است.

وی با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir