جزئیات نحوه برگزاری امتحانات نهایی
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش جزئیات روند برگزاری امتحانات نهایی را از تکثیر سوالات تا تصحیح برگه‌های امتحانی به روش الکترونیک تشریح کرد.

تنها کسی که در قرنطینه اجازه حمل موبایل دارد!



 محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در دبیرستان پسرانه ابوریحان بیرونی شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: 3 سال است که ارسال فیزیکی برگه‌های امتحانی را به حوزه‌های امتحانی حذف کردیم و این کار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

زارعی ادامه داد: پاسخ برگ‌ها ساعت ۱۱ روز قبل از آزمون به حوزه‌های امتحانی ارسال می‌شود و ساعت ۱۴ همان روز پاسخ برگ‌های شخصی سازی شده برای حوزه‌های تصحیح الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فایل سؤالات امتحانی به صورت رمز شده در ساعت ۶:۴۵ تا ۷ صبح روز آزمون به حوزه امتحانی ارسال می‌شود، گفت: متصدی تکثیر سؤالات به اتاق تکثیر می‌رود و درب اتاق پلمب می‌شود و فقط رئیس حوزه در حوزه امتحانی، تلفن همراه دارد که رمز پنج دقیقه قبل از شروع آزمون برای وی ارسال می‌شود که در فرمی نوشته و از زیر درب به متصدی تکثیر داده می‌شود.

زارعی با بیان اینکه طراحان سؤالات آزمون ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از آزمون در اتاق قرنطینه حضور دارند و سؤالات را طراحی می‌کنند، ادامه داد: بین سؤالات امتحانی، سؤالات مفهومی هم داده می‌شود که دانش‌آموز باید کاملا دروس را درک کرده باشند.

وی با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش با مصوبه جدید کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریل اصلی خود باز می‌گردد، گفت: در شرایط کنکور، مدرسه به نوعی خلع سلاح شده بود و مجبور بود به دبیرش بگوید به جای کتاب درسی، کتاب کمک درسی و تست زنی تدریس شود ولی اکنون با مصوبه جدید کنکوری، توجه از تست زنی به محتوای کتاب درسی جلب شده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش با بیان اینکه سؤالات امتحان نهایی لو نرفته است و امکان لو رفتن نیست، اظهار کرد: لو رفتن به معنای دسترسی به سؤالات امتحانی قبل از شروع آزمون است که در این حالت امنیت آزمون زیر سؤال می‌رود؛ بر اساس روندی که طراحی شده است امکان لو رفتن سوالات امتحانی نیست.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.ir