دستگیری بیش از 1200 خلافکار در تهران
​رئیس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از ۱۲۰۰ مجرم در پایتخت خبر داد.

کشف حدود ۱۰ قبضه سلاح گرم از دستگیر شدگان


سردار حسین رحمی، در اجرای طرح مشترک کاشف و رعد پلیس پایتخت که با محوریت پلیس‌های آگاهی، پیشگیری، یگان امداد و امنیت اقتصادی در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: این بار دو طرح رعد و کاشف را به طور همزمان و مشترک با هم برگزار کردیم. همکاران من در اجرای این طرح‌ها و پس از روزها و ساعت‌ها انجام کار اطلاعاتی، فاز عملیاتی این طرح‌ها را طی ۴۸ ساعت گذشته اجرا کردند.

وی با بیان اینکه مجموعا ۱۲۶۳ نفر در این دو طرح دستگیر شدند، ادامه داد: در طرح رعد که این شصت و دومین مرحله از اجرای آن بود، مجموعا ۸۴۱ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند. در طرح کاشف پلیس آگاهی نیز ۴۲۲ سارق و مجرم حرفه‌ای و سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه برخی از افراد دستگیر شده به شکل باندی فعالیت داشتند، گفت: در همین راستا نیز چندین بار سرقت و ارتکاب اعمال مجرمانه نیز منهدم شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود:در همین راستا نیز ۳۰ باند که اعضای آن مرتکب جرائمی چون قتل، سرقت مسلحانه، تجاوز و زورگیری و ... شده بودند، منهدم شد. کشف حدود ۱۰ قبضه سلاح گرم از دستگیر شدگان نیز از دیگر دستاوردهایاین طرح بود.

وی ادامه داد: تمامی این سلاح‌ها در سرقت‌های مسلحانه توسط این افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت و بر اساس اعترافات اولیه مجرمان دستگیر شده دو هزار ۶۲۸ فقره سرقت در طرح کاشف و دو هزار و ۵۸ فقره سرقت در طرح رعد کشف شده است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com