دمای هوا در 27 استان زیر صفر شد
رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث غیر مترقبه گفت: سرما و کاهش دما در برخی از استان‌ها تا منفی ۲۹ در ۱۴ سال اخیر بی سابقه بوده است.

رکوردشکنی سرمای هوا در کشور



ترکیان رئیس مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث غیر مترقبه افزود:  برودت هوا و استمرارش در کشور تقریباً بخش عمده‌ای از کشور را تحت تاثیر قرار داده و نزدیک به ۲۷ استان دمای کمتر از صفر درجه را دارند و خیلی از استان‌های ما برودتی نزدیک به منفی ۲۸ و منفی ۲۹ را تجربه کردند که در ۱۴ سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی گفت: افت فشار گاز و فرسودگی شبکه انتقال گاز هم باعث می‌شود که عملاً ما در بخش‌هایی از کشور که در منتهی علیه شبکه گاز هستند با افت بیشتر فشار گاز مواجه بشویم و برخی از هموطنانمان دچار مشکل بشوند، در همین راستا صبح امروز جلسه اضطراری مدیریت بحران را به ریاست وزیر محترم کشور با حضور تمامی دستگاه‌های زیربط برگزار کردیم.

ترکیان افزود: در همین حاشیه جلسه تمامی استانداران کشور هم به خصوص استان‌هایی که وضعیت بحرانی داشتند گزارشی ارائه دادند و خوشبختانه با اقداماتی که استانداران محترم در راستای رعایت الگوی مصرف کردند و اعداد و ارقامی که بیان کردند نشان می‌داد که از روز چهارشنبه و سه شنبه هفته گذشته به این سمت تقریباً پیک مصرف ما روز به روز کاهش پیدا کرده است و این هم چیزی نیست جز همکاری و تلاش و ایثاری که مردم کشورمان می‌کنند.

وی گفت: بخاطر اینکه بتوانیم افت فشار گازی که در استان‌های شرق و شمال شرقی داریم جبران بشود، مقرر شد که شرکت گاز هرچه سریعتر استان‌هایی که افت فشار دارند و منازلی که قطعی گاز داشتند در 24 ساعته گذشته مشکلشان حل شود. تقریباً در هفته گذشته هم در جریان باشید که بیش از 200 جلسه ستاد مدیریت بحران و کارگروه انرژی در استان‌ها برگزار شد و تمهیدات و تصمیمات لازم اتخاذ شد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com