آخرین اطلاعیه درباره قطع اینترنت در روز کنکور
سازمان سنجش اعلام کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در ساعات برگزاری کنکور، محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون اجرا می‌شود.

در روز‌های پنجشنبه و جمعه اینترنت موبایل در محل حوزه‌های کنکور محدود می‌شود



سازمان سنجش اعلام کرد: آزمون سراسری از رویدادهای مهم و حساس در کشور است که سرنوشت تعداد زیادی از داوطلبان و خانواده های آنها به نتیجه آن گره خورده است و از سوی دیگر رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی در این آزمون زمینه رشد علمی کشور و آینده‌ای درخشان برای میهن اسلامی را رقم خواهد زد.

در سال‌های اخیر رشد فناوری‌های ارتباطی امکان سو استفاده برخی گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری را فراهم کرده و تلاش می کنند سؤالات آزمون سراسری را پس از شروع آزمون به وسیله ابزارهای الکترونیکی شبهه جاسوسی در زمان کوتاهی به خارج از حوزه‌های امتحانی ارسال و پاسخ سؤالات را برای برخی داوطلبان ارسال کنند.

البته با تمهیدات اتخاذ شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر راهکارهای قانونی این اقدامات در نهایت برای متخلفان موفقیت‌آمیز نبوده و از ورود غیرعلمی داوطلبان جلوگیری شده است.

در سال جاری نیز اقدامات فراوانی در راستای مبارزه با این شبکه‌های شیادی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی انجام شده است و در آخرین اقدام نیز با موافقت شورای امنیت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به محدودیت اینترنت موبایل در محل حوزه‌های آزمون در ساعات برگزاری روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه خواهد کرد که این اقدام جای تشکر و قدردانی دارد.

حفاظت از سلامت آزمون سراسری نه تنها مطالبه و خواسته داوطلبان و خانواده‌های آنها بلکه مورد حمایت عموم مردم است و ضمن پوزش از ساکنین اطراف محل حوزه‌های برگزاری آزمون به جهت اختلال ارتباطی از همراهی این عزیزان سپاسگزاریم.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com