واکنش ارتش به وقوع زلزله در خوی
​با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش بیمارستان‌های امام علی(ع) تبریز و بیمارستان ۵۲۳ منطقه ارومیه به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی به حالت آماده ‌باش کامل در آمدند.

آماده ‌باش کامل ارتش در پی زلزله خوی


به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم پزشک حبیب صدر، رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش با اعلام آمادگی ارتش جهت کمک به هموطنان زلزله‌زده گفت: به محض اطلاع از وقوع زلزله در شهرستان خوی، به دستورامیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش بیمارستان‌های امام علی(ع) تبریز و بیمارستان ۵۲۳ منطقه ارومیه به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

وی افزود: هم اکنون نیز اکیپ‌های امداد و درمان متشکل از متخصصین، نیروهای امدادی و همچنین بیمارستان و اتاق عمل سیار آماده اعزام به منطقه زلزله‌زده هستند.

 رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: برابر نیاز و درخواست مسئولان ستاد بحران استان، آمادگی داریم با تمام توان به یاری مردم آسیب دیده بشتابیم.

بیمارستان صحرایی ارتش در منطقه زلزله زده خوی برپا خواهد شد

همچنین امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی و آماده‌باش کامل یگان‌های مقابله با بلایای طبیعی این قرارگاه گفت: تیپ ۲۶۴ سلماس، تیپ ۳۲۱ مرند و گروه ۴۳۳ مهندسی شهید آبشناسان قوشچی که دارای ادوات سنگین مقابله با بلاهای طبیعی هستند، به صورت آماده‌باش درآمده و در صورت نیاز آماده اعزام به مناطق آسیب دیده از زلزله هستند.

وی افزود: در ساعات اولیه حادثه فرماندهان تیپ‌های نزدیک به منطقه، کارشناسان عمرانی و تاسیسات و بهداشت و درمان به منطقه اعزام شده‌اند و بیمارستان صحرایی ارتش تا ساعتی دیگر در منطقه برپا خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: طی تماسی با معاون سیاسی امنیتی و معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، ضمن اعلام آمادگی صددرصدی قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب ارتش برای اعزام کمک‌های اولیه و تجهیزات اسکان به مناطق زلزله‌زده، آخرین وضعیت این مناطق نیز بررسی و دستورات لازم صادر شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com