متهم جدید مسمومیت دختران دانش آموز معرفی شد !
خبرگزاری رسمی دولت به نقل از «غلامعلی افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران» نوشت: «اتفاق رخ داده در برخی مدارس دخترانه کشور در واقع، مسمومیت نیست بلکه متاثر از یک حساسیت روانشناختی و زیستی است... حضور بچه ها در سنگر مدارس حفظ شود تا طراحی و نقشه های معاندین نظام ناکام بماند»

دستگیری ۵ نفر از «عاملان» مسمومیت در مدارس فارس


در وهله اول این موضوع مسمومیت نیست و این واژه را نباید برای این مسئله مطرح کنیم چراکه باید از آن به عنوان یک حساسیت یاد کرد.

در واقع یک حساسیت روانشناختی و زیستی ایجاد شده است و مساله پیش آمده در برخی مدارس دخترانه نیز ناظر به همین موضوع است؛ ضمن اینکه تحقیقات نشان داده که ماده سمی در مدارس منتشر نشده است تا دانش آموزان را دچار مسمومیت کرده باشد زیرا مسمومیت با شست و شوی معده و روده درمان می‌شود درحالی که این اتفاق برای این دانش‌آموزان رخ نداده است، بنابراین مسمومیت واژه مناسبی برای این موضوع نیست.

رئیس فدراسیون آسیایی شورای جهانی روان درمانی با تاکید براینکه دانش آموزان ما دچار یک نوع حساسیت شده اند، ادامه داد: منشاء این حساسیت های خاص که گاه باعث حالت تهوع می شود هم خیلی پیچیده نیست و در واقع با نوعی آزار و اذیت در میان دانش آموزان روبه‌رو هستیم.

دانش آموزان سرمایه‌های معنوی کشور هستند؛ از این‌رو افراد معاند و زاویه دار با نظام جمهوری اسلامی، دختران را برای این موضوع انتخاب کرده‌اند که حساسیت بیشتری نسبت به پسران دارند.

دختران روحیه حساسی دارند و با این اقدامات فضای حساسیت هم در مدرسه حاکم شده که موجب پریشانی، نگرانی و دلهره دانش آموزان می شود. این مسئله نگرش ها را منفی و در میان دانش‌آموزان ما بازدارندگی ایجاد می‌کند.

قبلا هم در یک مجمع تخصصی درباره این موضوع اعلام کردم که همین اسپری های خوشبو کننده که اطراف مدرسه ها به فروش می‌رسد، می تواند حاوی گاز هایی مانند فلفل باشند که بوی نامناسبی را در محیط منتشر می کند و دانش آموزان را دچار حساسیت، سوزش گلو و سرگیجه کند اما باز هم موضوع مسمومیت در میان نیست و آثار این موضوعات به صورت محدود و چند ساعته است. اما ممکن است برای دانش آموزان این موضوع اضطراب ایجاد کند و بترسند از اینکه شاید واگیردار باشد یا اینکه اثرات آن در آینده نیز ادامه پیدا کند که در این راستا به طور علمی ثابت شده که این ترس ها واقعیت ندارد.

این اقدامات بی شک توسط معاندین به نظام و کشور در راستای دشمنی های شان انجام می شود و قصد دارند که دختران را از تحصیل باز دارند و مدارس دخترانه را خالی کنند و در نهایت بگویند که دولت ایران این کار را می کند، سپس به سراغ مدارس پسران هم می روند.

استشمام یک بوی نامناسب در وهله اول موجب دلهره و ترس دانش آموزان می‌شود و پس از آن نگرانی معلمان و خانواده ها هم اضافه می‌شود و یک استرس در سطح جامعه حاکم ایجاد می کند، البته در برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما باید با شفافیت موضوع را برای مردم روشن می‌شد تا واقعیت این موضوع به درستی مشخص شود.

به صورت موقت ضرورت دارد که خونسرد و مراقب باشیم، البته این موضوع را می‌توان از طریق خود دانش‌آموزان هم پیگیری کرد، به این صورت که هرکس هر آنچه را که دیده می تواند تعریف کند و به این نتیجه برسیم که چه کسی این گاز را به داخل مدرسه برده است.

با همدلی میان افراد داخل مدرسه و خانواده ها می توان منشا گازی که باعث حساسیت شده را پیدا کرد، دشمنان با انتشار این بو می خواهند حساسیت ایجاد کنند تا مردم و فرزندان نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین شوند.

قصد این دشمنان این است که دانش آموزان به مدرسه نروند و در نهایت مدارس ما را خالی کنند به همین دلیل دانش آموزان و همچنین اولیا و اهالی مدرسه باید مراقب باشند که از این اقدام جلوگیری کنند یکی از این راه‌های پیشگیری از این موضوع این است که دانش‌آموزان وسیله‌ بخصوصی با خود تحت عنوان اسپری یا لوازم آرایشی و بهداشتی را وارد مدرسه نکنند.

غیبت دانش‌آموزان در مدرسه به ضرر دانش آموزان و خانواده هاست، این موضوع با کنترل و بازرسی قابل کنترل است و نگرانی ندارد.

وضعیت امنیت کشور قابل قبول است و توصیه می شود که حضور بچه ها در سنگر مدارس حفظ شود تا طراحی و نقشه های معاندین نظام ناکام بماند.

 با توجه به مسموم شدن دانش آموزان دختر برخی از مدارس فارس حافظان امنیت در تلاشی شبانه روزی نسبت به شناسایی ۵ نفر از عوامل بد حالی دانش آموزان در لارستان فارس کردند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: IRNA.IR