بیانیه تازه وزارت کشور درباره مسمومیت های سریالی
وزارت کشور در بیانیه شماره ۴، جزئیات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسایل پیش‌آمده در مدارس منتشر کرد.

هشدار وزارت کشور درباره مسمومیت‌ها: با «دانش‌آموزان خاطی» برخورد می‌شود



متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اطلاع رسانی های قبلی باموضوع وقوع رخدادهایی دربعضی ازمدارس و ایجاد عوارضی درتعدادی از دانش آموزان کشور لازم است به اطلاع مردم شریف برسانیم که با تلاش‌ها و همکاری دستگا‌ه‌های اطلاعاتی، انتظامی و تخصصی به نتایج دیگری دست یافته ایم که جهت تنویر افکار عمومی اهم آن به اطلاع رسانده می شود:

۱- طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم،زنجان ،خوزستان همدان.فارس ،گیلان،آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی ،کردستان وخراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر ازعوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی ،دستگیر وموردتحقیق قرارگرفتند.

بررسی اولیه نشان می‌دهد:

الف،تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس وتحت تاثیر فضای روانی ایجادشده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر و… زده‌‌اند که ضمن تذکرلازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تاحصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد.

ب، در بین دستگیر شدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت درمردم ودانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس وایجاد بدبینی نسبت به نظام وجوددارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین و.. مورد تحقیق و بررسی است.

۲- لازم است تاکید شود به دلیل سوء استفاده معاندین از این قبیل اقدامات که متفاوت با گذشته است، دانش‌آموزان از انجام آن اکیدا خوداری کنند زیرا ابلاغ شده است برابر قوانین توسط مراجع ذی ربط با فرد خاطی برخورد شود.

۳- خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخداد‌های مدارس روند کاهشی چشمگیری را داشته است وگزارشی از وجود دانش آموزان بدحال گزارش نشده است.

۴-همان‌گونه که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است، فعالیت آموزشی به طور متعارف ومستمر در حال انجام است. به اولیای محترم توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی فرزندان خود با متولیان امر آموزشی وتربیتی فرزندانتان و در برپایی کلا‌سهای درسی، همکاری کامل داشته باشند. بدیهی است مدیران ومعلمان محترم با دانش آموزان غایب برابر مقررات آموزشی رفتار خواهند کرد.

۵. مراکز فوریت‌های اورژانس دانش‌آموزی به شماره ۱۵۷۰ جهت مشاوره به والدین محترم و دانش‌آموزان عزیز آماده پاسخگویی است.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir