سرما و طوفان به تهران می رسد
مدیرکل هواشناسی استان تهران از ورود توده هوای سرد از امروز تا دوشنبه در استان تهران خبر داد و گفت: بخش کشاورزی به علت کاهش دما با سرمازدگی مواجه خواهد شد و کشاورزان باید اقدام به پوشاندن نهال‌ها کرده تا از بروز خسارت گسترده به این حوزه جلوگیری شود.

هشدار به باغداران و کشاورزان


مازیار غلامی با اشاره به وضعیت جوی استان ظهر امروز اظهار داشت: با نفوذ سامانه سرد بارشی آسمان تهران ابری و در بعضی ساعات وزش باد شدید تا خیلی شدید، بارش تگرگ، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شمالی برف و باران و کولاک به‌خصوص در ارتفاعات مورد انتظار است.

وی افزود: توده هوای سرد از امروز تا دوشنبه فعالیت داشته و احتمال کاهش دما از 10 تا 15 درجه در بخش‌های شمالی استان و دامنه‌ها و 5 تا 10 درجه در بخش‌های جنوبی و مرکزی پیش‌بینی‌شده که موجب یخبندان شبانه سطح زمین، یخ‌زدگی و مه در ارتفاعات شده و توصیه می‌شود از تأسیسات آب‌رسانی محافظت و رسیدگی به وسایل حرارتی و تأمین سوخت مدیریت شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران ادامه داد: بارش‌ها از امروز تا شنبه ادامه داشته و موجب لغزندگی معابر، کاهش دید، اختلال در تردد مسیرهای جاده‌ای و ریلی و تأخیر در پروازها شده و احتمال صاعقه، جاری شدن روان آب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، خطر ریزش سنگ و رانش زمین وجود دارد.

وی با اشاره به وزش باد شدید در نیمه جنوبی گفت: با توجه به وزش باد خیلی شدید احتمال آسیب به سازه‌های موقت و سقوط اجسام از ارتفاع، آسیب به بخش کشاورزی و گردوخاک وجود داشته که لازم است علاوه بر محکم کردن سازه‌های موقت، از تردد کنار سازه‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال خودداری کرده و دستگاه‌های امدادرسان آمادگی داشته باشند.

غلامی با بیان اینکه مسیرهای منتهی به تهران از سمت شمال مانند فیروزکوه، آبعلی و دماوند بارش به شکل برف خواهند داشت ابراز داشت: مسیرهای کن و سولقان و ارتفاعات بالادست نیز شرایط بارش برف را داشته و مسیر تهران کرج بارش باران و رگبار خواهند داشت.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در 48 ساعت آینده کاهش محسوس دما داشته و خسارت به بخش کشاورزی وارد شده و با سرمازدگی مواجه خواهند شد که لازم است اقدام به پوشاندن نهال‌ها و ایجاد دود سفید جهت گرمایش در باغ کرده تا از بروز خسارت گسترده به این حوزه جلوگیری شود.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir