تازه‌ ترین آمار از مبتلایان و فوتی‌ های کرونا در ایران 6 اردیبهشت 1402
وزارت بهداشت اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته ۳۴۱ مبتلای جدید به کرونا شناسایی شده و ۱۷ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند.

تازه‌ ترین آمار از مبتلایان و فوتی‌ های کرونا در ایران 1402/02/06



بنابراعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که ۱۸۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۶۰۷ هزار و ۷۴۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۵۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون هفت میلیون ۳۵۷ هزار و ۴۸۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند. مجموعا نیز در حال حاضر ۶۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۶ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده و ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۱۹۱ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۵۱۵ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۵۰۹ دُز رسیده است.

در حال حاضر چهار شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۵ شهر در وضعیت زرد و ۱۷۰ شهر کشور نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir