نجات 12 نفر از آتش خانه ای در جنوب تهران
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات ۱۲ نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی درپی وقوع حریق در این ساختمان خبر داد.

انفجار در نازی آباد


سیدجلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در ساختمانی مسکونی در ساعت ۲۱:۴۴  دوشنبه شب به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه نردبام و تجهیزات کامل اطفای حریق به محل حادثه واقع در نازی‌آباد، خیابان احدی اعزام کرد. 

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد که حریق در قسمت زیرزمین یک ساختمان مسکونی سه طبقه به مساحت حدود ۵۰ مترمربع رخ داده است. در قسمت زیرزمین این ساختمان اقلامی مانند کمد، صندلی و ... نگهداری می‌شد و همین موارد سبب ایجاد حریق و برخاستن دود زیادی از آن شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات بالایی بود و دود زیادی ساختمان را فراگرفته بود، اظهارکرد: تعدادی از ساکنان این ساختمان نیز برای نجات خود به قسمت پشت‌بام رفته بودند.

ملکی اضافه کرد: در این شرایط آتش‌نشانان عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده و همزمان با خاموش کردن آتش، عملیات خود برای نجات ساکنان را نیز در دستورکار قرار دادند و خوشبختانه موفق شدند که دقایقی بعد شعله‌های آتش را به طورکامل در این ساختمان اطفا کرده و از سرایت آن به طبقات بالایی جلوگیری کنند. در ادامه نیز عملیات تخلیه دود از طبقات بالایی انجام شد.

وی ادامه داد: همزمان آتش‌نشانان با استفاده از نردبام ۱۲ نفر از ساکنان این ساختمان را خارج کرده و سطح زمین منتقل کردند. سه نفر از این افراد دچار دودگرفتگی شده بودند که برای دریافت خدمات درمانی به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه علت این حادثه ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل در حوالی ساعت ۲۳ دوشنبه شب به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه بازگشتند.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir