حذف قطارهای تندرو خط ۵ مترو تهران
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از حذف حرکت قطارهای تندرو از اول شهریورماه در خط ۵ مترو خبر داد

حذف حرکت قطارهای تندرو از اول شهریورماه در خط ۵ مترو

مسعود درستی عصر امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه از اول شهریورماه حرکت قطارهای تندرو حذف می‌شود گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده از اول شهریورماه سالجاری حرکت قطارهای تندرو حذف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در راستای توزیع مناسب سفر و برای متعادل سازی حرکت قطارها و همچنین کاهش انتظار مسافر بر روی سکو این حرکت تندرو حذف شود گفت: همچنین به دلیل بار قطارهای تندرو شاهد بیشترین خرابی در سوزنها بودیم که منجر به ایجاد تاخیرات ناخواسته و افزایش هزینه نگهداشت خط می‌شود. بر همین اساس این حرکتها را فعلا حذف کنیم و در فاز یک به صورت آزمایشی است و امید است با پروتکل‌ها و برداشت‌های مهر ماه زمان سیر را زمان سیر تندرو نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم ۵۲ تا ۵۳ دقیقه زمان سیر سفر در خط ۵ باشد، گفت: همچنین سرفاصله حرکت قطارها به ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.

درستی در مورد حذف قطارهای تندرو در مسیر خط ۵ با بیان اینکه در قطارهای تندرو و معمولی ۱۲ دقیقه اختلاف است و این زمان در ۵۰ کیلومتر مسیر خط ۵ مترو زمان قابل برنامه‌ریزی نیست، گفت: اما بعد روانی این حذف را می‌پذیریم اما در برنامه ریزی زمانی طول روز نقش منفی ندارد در عین حال قبول دارم که مسافران ناراضی هستند و البته ما دلایل متقن برای این کار داریم.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir