کشف 700 دستگاه گوشی مسروقه موبایل در تهران
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۴۵ سارق و مالخر و کشف بیش از ۷۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه خبر داد.

بازداشت ۴۵ سارق و مالخر


سردار علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی وقوع سرقت تلفن همراه از شهروندان در سطح شهر تهران، موضوع به این پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از شیوه‌های کشف جرم در چند روز گذشته موفق به شناسایی و دستگیری تعداد ۳۵ سارق شدند.

وی با بیان اینکه دستگیری مالخران این اموال نیز در دستورکار قرار گرفت، گفت: در ادامه کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ در راستای کشف اموال مسروقه با استفاده از شگردهای پلیسی و فنون بازجویی موفق به شناسایی ۱۰ مالخر در شهر تهران شدند. در ادامه کارآگاهان هماهنگی‌های لازم را با مقام قضایی انجام داده و در عملیاتی دستگیر و به پلیس آگاهی پایتخت انتقال داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه در مجموع ۴۵ سارق و مالخر در این طرح دستگیر شدند، گفت: در بررسی‌های بیشتر ماموران از مخفیگاه متهمان تعداد ۷۰۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه کشف و ضبط شد. این گوشی‌های تلفن همراه به پلیس آگاهی پایتخت انتقال داده شد تا پس از آن برای شناسایی مالباختگان  و تحویل اموال اقدام شود.

وی درباره اینکه چرا مالخران و سارقان این تعداد تلفن همراه مسروقه را نزد خود نگه‌داشته بودند، گفت: بنابر اعتراف یکی از مجرمان دستگیر شده، این افراد قصد داشتند با استفاده از یک دستگاه اتوبوس تعداد ۱۰۰ دستگاه گوشی مسروقه را از طریق عبور از مرز به یکی از کشورهای همسایه ارسال کنند که ناکام ماندند.

ولی‌پور گودرزی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان دستگیر شده، گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. همچنین تحقیقات برای شناسایی مالباختگان و تحویل اموال مسروقه به آنان در دستور کار پلیس قرار دارد.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com