می خواهید رد شوید؟ کفشتان را دربیاورید!!!
در سال ۲۰۰۱، ریچارد رید، شهروند انگلیسی تلاش کرد تا با مواد منفجره‌ای که در کفش‌هایش جاسازی کرده بود پرواز پاریس به میامی را منفجر کند
دولت آمریکا در هشداری جدید از افزایش احتمال تلاش‌ها برای حمل مواد منفجره از طریق جاسازی در کفش مسافران خطوط هوایی خبر داده و از شرکت‌های هواپیمایی خواسته است در این زمینه هوشیار باشند.

این دومین هشدار امنیتی دولت آمریکا طی دو هفته گذشته است. نخستین هشدار امنیتی همزمان با آغاز مسابقات المپیک زمستانی در شهر سوچی روسیه منتشر شد که در آن کاخ سفید نسبت به افزایش احتمال جاسازی مواد منفجره در تیوب خمیردندان هشدار می‌داد.

سازمان امنیت ملی آمریکا در این هشدار به مورد بخصوصی اشاره نکرده، اما تاکید کرده است این هشدار بیشتر متوجه پروازهایی است که از خارج خاک آمریکا به داخل این کشور در حرکتند.

در سال ۲۰۰۱، ریچارد رید، شهروند انگلیسی تلاش کرد تا با مواد منفجره‌ای که در کفش‌هایش جاسازی کرده بود پرواز پاریس به میامی را منفجر کند.

سازمان امنیت ملی آمریکا که هشدار جدید خود را به خبرگزاری آسوشیتدپرس ارسال کرده، اعلام کرده است: ما همچون همیشه بر اساس اطلاعات جدیدی که دریافت می‌کنیم، میزان هشدارهای امنیتی را بازتنظیم می‌کنیم و این بار هم بر اساس گزارش‌های تیم‌های عملیاتی و اطلاعاتی خود عمل کرده‌ایم تا نسبت به هرگونه تغییر در میزان تهدیدهای امنیتی هشدار دهیم.

هم اکنون در تمامی فرودگاه‌های آمریکا، مسافران پیش از سوار شدن، باید کفش‌های خود را برای بازرسی درآوردند تا از مسیر کنترل و دستگاههای تشخیص عبور داده شوند.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
گفتگوی تلفنی اوباما و اردوغان
درج مطلب کفر آمیز روزنامه آسمان
رئیس جمهور اتریش در راه ایران
ناآرامی های مرگبار در اوكراین ادامه دارد + عکس
محل برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 +عکس