جان کری: در کنار کیف می‌مانیم
جان کری در کنفرانسی مطبوعاتی در کیف تاکید کرد که اوکراینی‌ها تنها خواهان آزادی و زندگی بهتر هستند و این امر باید محقق شود.
به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا که به اوکراین سفر کرده در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: اوکراینی‌ها شجاعانه به خیابان‌ها آمدند و علیه استبداد حاکم شعار دادند و باید بدانند که آمریکا در کنار آنها ایستاده‌ است.

وی ادامه داد: اقدامات روسیه قابل قبول نیست و ما اشغال خاک اوکراین توسط نظامیان روس را محکوم می‌کنیم. ما از روسیه می‌خواهیم به اقدامات خود پایان دهد.

کری گفت: دولت جدید اوکراین برخلاف آنچه که مسکو می‌گوید، نماینده واقعی ملت اوکراین است. روسیه می‌خواهد نشان دهد کودتا صورت گرفته و عده‌ای خشونت طلب روی کار آمده‌اند اما هیچ یک از ادعاهای کرملین صادق نیست.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: دیپلماسی تنها راه برای پایان دادن به بحران‌های جهانی است و روسیه نیز اگر خواهان حمایت از منافع خود در اوکراین است باید به این شیوه متوسل شود.

وی تاکید کرد که آمریکا به دنبال رویارویی با روسیه نیست. ما و شرکای ما خواهان اعزام ناظران بین‌المللی به اوکراین هستیم تا حقیقت امر مشخص شود. اگر روسیه مواضع خود را تغییر ندهد راهی جز منزوی کردن مسکو برای ما باقی نمی‌ماند.

کری گفت: ما از روسیه می‌خواهیم به جای دامن زدن به بحران به شکل مستقیم با مقامات جدید کی‌اف به مذاکره بنشیند و مشکلات را حل و فصل کند.





گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
نتانیاهو :برای دفاع از اسرائیل هرکاری می‌کنیم
ثروت آیت الله بهجت (ره) + عکس
مبارز مار و تمساح! + عکس
سقوط هواپیما در ساحل شرقی جزیره کیش
اگر قبض نجومی گاز گرفته اید به ادارات گاز مراجعه کنید